1 review

Xtrfy MZ1 RGB Zwart

€ 59,95
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Xtrfy MZ1 RGB Zwart Review

Fusi0nking 23 november 2021, laatste update op 24 november 2021, 361 views Product gekocht

Xtrfy MZ1 RGB Zwart

Lange review voor alle informatie!

Pluspunten

• Top of the line specificaties
  • Unieke maar perfecte Claw/fingertip shape
  • Softwareloos zonder compromise
  • Met 56 gram erg licht
  • DPI knop in te stellen als extra knop(zonder software!)

Minpunten

• Niet zorgelijk maar toch benoem ik het, het indrukken van de muis aan de zijkanten en onderkant zorgt voor minimaal kraak geluid
  • Voor een bedrade muis is de prijs nogal fors.
  • Lang niet voor iedereen weggelegd.

Voor dat ik begin wil ik even vermelden dat dit de eerste review is die ik op deze manier doe, feedback word gewaardeerd :) .

Presentatie.
wanneer je de doos opent word je gelijk geïntroduceerd aan de muis.
Onder de muis bevind zich een kaartje van de designer Zy en een envelop met daarin het instructie boekje en extra PTFE voetjes.

Shape.

Het eerste wat opvalt is natuurlijk de vorm van de muis, deze stapt volledig af van de traditionele vormgeving.
Inplaats van dat de muis ‘bol’ is is deze erg laag van voren, gaat scherp omhoog naar achter, Is ‘bol’ aan de achterkant en gaat recht naar beneden.
Persoonlijk had ik 0 moeite met aanpassen aan de shape van de muis, mijn handen zijn 18x9 en ik maak gebruik van een ‘claw’ grip, dus precies de grote en grip style waarvoor deze muis gemaakt is.
Volgens de designer(Zy) zelf is de muis gemaakt voor mensen met handen die tussen de 17x8 en 19x9 zitten en gebruik maken van claw of fingertip grip, houd hier dus goed rekening mee als je grote of kleine handen hebt en/of een andere manier van vasthouden hebt.

Mijn claw grip

Mz1 en G403

Mz1 en Steelseries rival 5

Specificaties.
Afmetingen van de muis zijn te bevinden in het eerste plaatje.
Intern is de muis helemaal bij de tijd, de muis maakt gebruik van de pixart 3389, kailh gm 8.0 switches en de nieuwe xtrfy EZcord(1.8m) die extra flexiebel is, onderaan de muis zijn hoge kwaliteit PTFE voetjes te vinden.

Software?.
Deze muis is volledig software loos, geen extra programma nodig!
Door verschillende knop combinaties is alles in te stellen, zoals dpi, polling rate, debounce time, lift off distance en rgb.
Heb je alles ingesteld? Dan is de knop die onder de scroll wheel bevind en tussen M1 en M2 in te stellen als extra knop(F11) dit doe je doormiddel van het schuifje onderaan de muis helemaal naar rechts te zetten, ideaal!

Bouwkwaliteit.
Ik ben zowel positief als een beetje negatief over de kwaliteit van de bouw.
als je de muis van onder en de zijkanten indrukt is er een klein beetje gekraak(heel minimaal), er is gelukkig geen beweging te voelen nog is het merkbaar ingame.
Persoonlijk heb ik hier geen zorgen bij want voor de rest voelt het erg stevig! En dat met een gewicht van 56gram.
De scrollwheel is erg solide, klikt lekker en niet te zwaar.
De stappen van de scroll zijn goed voelbaar maar geruisloos qua geluid.

Conclusie na 1 week testen.
Ik zelf speel op de hogere niveaus van shooters, zo ben ik Global in CSGO en doe ik af en toe mee aan kleine toernooien
Ook bevind ik mij op Master niveau in Apex legends
Ik speel nog veel meer shooters maar hopelijk geeft dit je een idee hoe belangrijk een goeie en comfortabele muis is voor mij.

Na een week meerdere shooters te hebben gespeeld kan ik concluderen dat de muis zeker mijn aim heeft verbeterd, over het algemeen gingen mijn prestaties in Aim lab zoon 15-20% vooruit, dit had ik absoluut niet verwacht.
De muis presteert top.

Deze muis is zeker niet voor iedereen weggelegd, zijn je handen groter of kleiner dan het spectrum 17x8-19x9 en maak je geen gebruik van claw en of fingertip? Raad ik de muis niet aan.
Voldoe je wel aan deze ‘eisen’ is dit zeker een van de betere claw/fingertip muizen(als het al niet de beste is).
Voor mij is dit mijn nieuwe main!

Heb jij ook een Xtrfy MZ1 RGB Zwart?

Vraag & Aanbod

Dank voor de heldere review.
Ik heb nogal grote handen dus je hebt me een miskoop bespaard.
Goed om te horen!
Als je een claw grip muis zoekt maar groter en rond de zelfde prijsklasse, kan ik zeker een van deze aanraden! https://tweakers.net/pric.../1769252;1757662;1701420/

[Reactie gewijzigd door Fusi0nking op 21 november 2022 12:27]

prettige review, al is het je eerste keer.
Ik heb de muis net voor dat ik de aankoop gedaan heb gelezen. Qua prijs is het momenteel een goede aanbieding, €29.99 inclusief verzendkosten precies de sweetspot die ik zocht. Waarschijnlijk heb je er meer voor betaald want 30 euri is wel ok. Jammer dat je de buttons niet kunt programmeren.
Bedankt!
Ik heb inderdaad meer betaald, maar vond het het zeker waard.
een optioneel programma voor herprogrammeren zou wel mooi zijn geweest inderdaad, maar geen deal breaker voor mij.