eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

Taurus48Newbie 23 november 2021, laatste update op 23 november 2021, 271 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Recentelijk deze deurbel aangeschaft via Amazon.de, maar gekozen voor een refurbished. In de doos zat geen 15 graden wig zoals op de doos vermeld. Teruggestuurd en andere refurbished besteld.

Pluspunten

• Stevig
  • Eenvoudige montage
  • Simpele registratie

Minpunten

• Meldingen onvoldoende

Kwaliteit Score: 4
In eerste instantie op batterij aangesloten en kreeg redelijk veel meldingen. Op hoogte 1.60 m op plek oorspronkelijke deurbel. Later op trafo oorspronkelijke deurbel. Bewegingsdetectie gemarkeerd op oprit. Echter registreert alleen beweging indien (bijna) haaks op camera wordt bewogen. Indien persoon recht de oprit op loopt richting deurbel geen registratie. Daar heb je dus weinig aan. Detectiegebied verschillend ingesteld.
Daarnaast is mij de functie Filter onduidelijk met o.a. de optie Huilen???

Daarnaast lees ik bij Eufy dat ze een extra bewegingssensor adviseren die haaks op het te monitoren gebied gemonteerd moet worden voor een betere detectie. Zogenaamd om de batterij te sparen. Ik heb sterk het vermoeden dat het te maken heeft dat detectie niet goed functioneert indien recht op camera wordt bewogen. Ook keek ik toevallig even live en zag de postbode de oprit oplopen naar de brievenbus en er geen melding kwam...

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Vraag & Aanbod

voor wat betreft de filter met huilen:

Wij hebben deze uitgebreid met een extra camera op de babykamer, als babyfoon. Die kan op 'huilmodus' worden gezet. Gewone (snurk / hoest) geluidjes worden dan gefilterd en huilen van de baby wordt als pushbericht doorgezet op de telefoon.

Maar inderdaad, ik vind het zelf irritant dat huilen terugkomt als filter, maar bijvoorbeeld 'aanbellen' niet als filter gekozen kan worden, wat voor de deurbel toch wel een logisch 'event' had kunnen zijn om op te willen filteren.
Ah ja. Natuurlijk, dat is het. Heb ook de gebruiksaanwijzing niet verder doorgenomen voor duidelijkheid in deze.
Verder ga ik een nieuw exemplaar bestellen hier in NL. Het is immers black Friday. Misschien doet die het wel goed en heeft zo'n refurbished ding nog steeds echte problemen.

Dank voor je vlotte reactie.
Groet