Asus TA-210 Review

alexanderr 22 juni 2006, laatste update op 23 juni 2006, 586 views

Asus TA-210

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Standaard met 350 watt voeding
  • Klepjes voor de CD/DVD drives zodat je niet per se zwarte drives hoeft te hebben

Minpunten

• Voorkant trok in het begin veel stof aan
  • Gammel systeem voor het klepje voor de 3,5" bays
  • HHD-led zit achter de blauwe ring
  • Kleine resetknop

Kwaliteit voeding Score: 2
Ik had deze behuizing al een paar maanden in bestelling staan en een aantal weken geleden is hij geleverd.
Ik heb deze behuizing voornamelijk gekocht om de vormgeving.

De behuizing is mooi vormgegeven, alleen is het wat minder mooi dat aan een zijkant Asus er in relief in staat.

Een mooi voordeel is, dat er klepjes voor de CD-ROM spelers zitten. Ik had 2 witte DVD-branders, en die zitten nu mooi achter de zwarte klepjes.
Nadeel van die klepjes is alleen dat ik ongeveer een half uur bezig ben geweest om die DVD-branders achter die klepjes te krijgen, dit omdat de voorkant telkens niet er op paste als ik de DVD-branders had ingebouwd.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat er een stukje plastic te ver doorloopt en voor de bovenste DVD-brander kwam te zitten waardoor de voorkant er niet op paste. Nadat ik met een kniptang een stukje van dat plastic af had gehaald paste het wel.

Nog een nadeel is dat het klepje wat voor de 3,5" drives gaat een gammel systeem heeft.

De voeding vind ik te veel herrie maken, als ik een simpel spel ermee speel draait die fan ervan al op volle toeren, wat nogal veel geluid maakt. Deze heb ik daarom al na een paar uurtjes vervangen door mijn oude voeding.

Het inbouwen van alle onderdelen ging wel gemakkelijk. Er zitten al standaard afstandsbusjes in de behuizing, zodat ik alleen nog maar het moederbord erop hoefde te doen en die vast te schroeven.

Wat niet slim is van Asus, is dat de HDD-led achter de blauwe ring van de powerknop zit, waardoor je twee kleuren door elkaar krijgt.
Ook vind ik het een beetje lastig dat de resetknop zo klein is dat je die alleen met iets met een dunne punt kan indrukken. (wat lastig is als de computer is vastgelopen)

De voorkant trok eerst nogal snel stof aan, maar na deze twee keer met een doekje schoongemaakt te hebben, had ik daar geen last meer van.

Ondanks de minpunten vind ik het wel een goede behuizing, hij is stevig, mooi vormgegeven en wordt standaard geleverd met een 350 watt voeding.

Heb jij ook een Asus TA-210?