Crucial X6 2TB Zwart

€ 149,90
Specificaties 2TB externe SSD met USB 3.2(G2) - Bekijk alle specificaties

Crucial X6 2TB Zwart Review

Blue.Shift 22 november 2021, 604 views Product gekocht

Crucial X6 2TB Zwart

Mooie, compacte SSD. Ziet en voelt er stevig en professioneel uit. Echter is de snelheid voor mij een dealbreaker en gaat die van mij retour.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • USB C
  • Klein formaat

Minpunten

• QLC
  • Geclaimde snelheid enkel tijdens eerste paar tientallen GB
  • Daarna amper sneller dan HDD

Mobiliteit Score: 5
Geen aanrader voor mij want ook al staat het nergens goed vermeld, het is een QLC SSD met een snelle buffer van zo’n 10-20 GB. Veruit het grootste deel van het geheugen is hooguit 20% van de geclaimde snelheid.

Wil je dus een item van 50GB overzetten dan is die aan het begin lekker vlot maar kakt die na 20GB volledig in en is het amper sneller dan een HDD.

Persoonlijk heb ik er niks aan en dit schijfje gaat dan ook omgeruild worden voor een T5.

Heb jij ook een Crucial X6 2TB Zwart?

Vraag & Aanbod