Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart)

€ 179,-
Specificaties Android, iOS compatibel en 89,4g - Bekijk alle specificaties

Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart) Review

alleenpeterNewbie 22 november 2021, 247 views

Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart)

Ik heb deze Fossil Gen 6 mogen testen en enige tijd geleden heb ik deze thuisgesturud gekregen. Was echt ontzettend nieuwsgierig en kon niet wachten om de smartwatch te gaan bewonderen.

Pluspunten

• looks/design
  • snel opladen
  • snel

Minpunten

• accuduur
  • gemis handleiding
  • superkleine lettertjes op scherm

De verpakking:
Het eerste wat mij opviel was de verpakking. Ik vond dit, gezien dat wat je krijgt aan watch en wat de prijs is, dat deze erg karig was. Een simpel doosje, doorzichtig dekseltje wat met plakband vastzat.
Dat viel tegen want dat maakt het geheel dat het er een stuk goedkoper uit ziet.
Maar ja, lekker belangrijk, dat is alleen de verpakking.
Eenmaal uitgepakt overtrof de smartwatch mijn verwachtingen wat betreft de 'looks'.
Ziet er strak en gelikt uit. Ik heb de zwarte Gen 6 met zwart bandje mogen uitproberen.
De inhoud van de verpakking is een oplader (zo 1 waar je je horloge oplegt) en een tweetal boekjes. Een soort snelstartgids en een uitgebreid boekje met gebruiksaanwijzingen.
En die heb ik echt wel nodig want ik ben een leek op het geboed van smartwatches.
Echter, geen nederlands in het boekje, dus terug in d edoos want daar kan ik niets mee. Wel gezocht op gebruiksaanwijzing via google maar helaas geen passend ekunnen vinden.
De test:
Oke, zoals eerder gezegd, gelikt klokje, zit lekker en staat, vind ik persoonlijk, wel erg gaaf.
Eerst eens volledig opgeladen en maar eens op ontdekkingstocht gegaan.
Wat ontzettend veel mogelijkheden, meer dan ik had verwacht en ik weet zeker dat ik niet alles ga gebruiken.
Enkele dingen, met mijn 'non kennis' van een smartwatch kunnen installeren en d eapp geinstalleerd op de telefoon.
Koppelen app en watch is kinderlijk eenvoudig. Gaaf dat je allemaal verschillende smoeltjes kan instellen. Dus heb je zin in analoog je tijd zien of digitaal dan kan dat in verschillende kleuren en verschillende interfaces. Ook zijn er mogelijkheden dat je vooral ziet wat je gaat doen (wandelen, hardlopen etc)
Er zijn met de app nog veel meer mogelijkheden om in te stellen maar ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Berichtjes van outlook, whatsapp en bv weer komen binne op je telefoon. Je kan hier op attent gemaakt worden door een geluid of trillen. Gekozen voor trillen. Leek me toch wat fijner als steeds dat gebliep aan je pols.
Al met al; Veel mogelijkheden, mooi, en snel reagerend via de touchscreen.
Maar!!Ja daar is de 'maar' uit de titel:
Het horloge heeft ook nadelen.
Ik persoonlijk vind het aflezen erg moeilijk en zelfs met een leesbril vind ik het bijna niet te lezen wat er op je horloge staat. De tijd trouwens wel. Trillen is erg vervelend.

Ik heb hem nu enige tijd in gebruik en het horloge heeft voor mij geen meerwaarde.
Ik wil/hoef niet alles bij te houden in mail, berichten en wat al nog meer. Ondanks dat alles supergoed werkt heb ik persoonlijk ook niet zoveel aan bv stappentellers, hartslagmetingen en dat je slaap inzichtelijk wordt gemaakt.

Als je helemaal 'into' smartwatches bent dan heb je hier wel een gaaf horloge aan met ontzettend veel mogelijkheden.

Heb jij ook een Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart)?

Vraag & Aanbod