ASUS Zenfone 8 (8GB) 256GB Zilver

Niet beschikbaar
Specificaties 5,9" • 2400x1080 • 256GB - Bekijk alle specificaties

ASUS Zenfone 8 (8GB) 256GB Zilver Review

RolfvanstrienNewbie 20 november 2021, 744 views Product gekocht

ASUS Zenfone 8 (8GB) 256GB Zilver

Mooie telefoon, goede specs, handzaam formaat. Camera valt tegen en erg gladde achterkant. Bovenal: crashte na 2,5 maand. Niet kopen!

Pluspunten

• Compact formaat
  • Snel
  • Goed scherm

Minpunten

• Vastgelopen na 2,5 maand
  • Camera valt tegen
  • Broekzak gedrag
  • Gladde achterkant

De zenfone 8 vooral gekocht vanwege zijn handzame formaat in combinatie met de (op papier) erg prima specs. De telefoon beviel me redelijk. Hij is zeker erg snel, en het scherm (120hz) is erg vloeiend. Batterij is ok. Had doorgaans genoeg over aan het einde van de dag. Als ik er heel intensief mee bezig was, dan niet. Ligt uiteraard aan de schermtijd. De achterkant is erg glad, waardoor je eigenlijk niet zonder een beschermhoesje kan. Onnodig wat mij betreft. De camera viel me tegen, foto's van mensen zijn vreemd overbelicht. Het zal een instelling zijn, maar nog niet weten te vinden (ook niet intuïtief dus). In het donker is de camera niet best. Pixelig en snel bewogen. Het gebeurde vaak dat de telefoon in mijn broekzak spontaan screenshots maakte, of mijn ICE ging bellen. Niet handig. De vingerafdrukscanner is slechter dan op mijn oude Samsung S7 maar in combi met gezichtscanner wel te doen.

Daar valt allemaal wel mee te leven, hoewel ik om bovenstaande redenen de volgende keer gewoon weer een Samsung zal aanschaffen. Zeker als de S22 volgend jaar een stuk kleiner lijkt te worden, lijkt dat een betere keuze.

Maar de echte reden waarom mijn rating zo laag is, komt doordat na 2,5 maand gebruik de telefoon compleet is vastgelopen met de foutmelding "Waiting for flashing full ramdump". Niks werkte meer. Terug kunnen sturen via de webwinkel waar ik hem gekocht heb (op de garantie en retour service niets aan te merken!) en krijg de telefoon gerepareerd terug met het bericht dat het moederbord vervangen is. Als je googled, ben ik absoluut niet de enige met dit probleem. Asus heeft een dik probleem met zijn telefoons. Koop deze telefoon niet!

Heb jij ook een ASUS Zenfone 8 (8GB) 256GB Zilver?

Bedankt voor je review. Ik ben zéér tevreden over mijn Zenfone 6, en zou deze bijna blind kopen. Ik zal me eerst meer inlezen na jouw ervaring.