1 review

Akasa AK-CBCA15-18BK

Niet beschikbaar
Specificaties 3-poorts USB 3.1 hub - Bekijk alle specificaties

Akasa AK-CBCA15-18BK Review

Remag22 18 november 2021, laatste update op 25 november 2021, 342 views Product gekocht

Akasa AK-CBCA15-18BK

Een waar Zwitsers Zakmes onder de IO interfaces, heeft HDMI, twee Cardreaders, Netwerk en heel veel USB 3. De prijzen verschillen nogal, van 20 euro tot 60 euro. Een klein nadeel is dat de Cardreader niet al te snel is.

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Compact
  • Lichtgewicht
  • Heel veel waar voor je geld
  • Plat, dus makkelijk mee te nemen
  • Laadstroom tm. 60 Watt

Minpunten

• Idle stroomverbruik
  • Sterke wisselingen in kostprijs
  • Beperkte snelheid cardreaders

Features Score: 5
De verpakking voorkant:

De verpakking achterkant:

Wanneer je deze kan kopen voor rond de 20 euro ben je echt spekkoper. Helaas is meestal veel duurder net als veel vergelijkbare merken met deze mogelijkheden al snel meer dan 50 euro kosten.

Je krijgt een waar Zwitsers Zakmes onder de IO interfaces, heeft 4K HDMI, twee Cardreaders, gigabit Netwerk en heel veel USB 3 waaronder ook USB C.

De aansluitkabel zelf is natuurlijk ook USB C.

HDMI 4K, en drie keer USB 3:

Twee Cardreaders, mSD en SD (waaronder HC en XD):

Gigabit Netwerk en USB C:

Ik ben er tot dusver heel erg tevreden mee. Een klein nadeel is dat de Cardreaders niet op de volle USB 3 snelheid presteren. Dit nadeel neem ik graag voor lief tegen de kostprijs van slechts 20 euro. :*)

De netwerk functie en de oplaad mogelijkheid heb ik nog niet nodig gehad.
N.B. veel USB 3 naar Netwerk dongles kosten meer dan deze Akasa.

Ondanks de uitvergrotingen komen de foto's niet helemaal goed tot hun recht.
Hieronder kun je foto's aan klikken voor een groter origineel formaat.

Heb jij ook een Akasa AK-CBCA15-18BK?

Wat is het idle stroomverbruik (genoemd als nadeel)? :+
Ik heb het niet gemeten maar enige warmte valt er te voelen wanneer de PC waaraan hij hangt lang aan heeft gestaan. Dat kan overigens ook van de PC zijn. Maar ik vermoed dat het verbruik niet 0,0 Watt is.