Lenovo Tab P11 Plus (ZA940124SE) Grijs

€ 279,-
Specificaties 11" • 2000x1200 • 128GB • Android 11.0 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Tab P11 Plus (ZA940124SE) Grijs Review

thefd001Testpanel 24 november 2021, laatste update op 30 november 2021, 780 views Testpanel

Lenovo Tab P11 Plus (ZA940124SE) Grijs

heb deze tablet mogen testen voor tweakerstestpanel. ben zelf in het bezit van een tab a7 van Samsung die redelijk gelijkwaardig is. heb zelf een toetsenbord besteld om ze gelijkmatig te kunnen vergelijken.

Pluspunten

• schermgrote
  • accuduur
  • helderheid scherm
  • tv apps werken op alleen tablet goed

Minpunten

• tv anywhere niet in werk modus te gebruiken
  • 4 gb werk geheugen
  • letters toestenbord blijven hangen
  • office werkt niet in werk modus met toetsenbord

na wat strubbelingen bij dhl het tablet in ontvangst mogen nemen om te gaan testen.

de persoonlijke noot van Lenovo was wel leuk.
de voorpret
ondanks dat het nog geen sinterklaas was kon het uitpakken toch beginnen gelukkig heeft de doos de klappen van dhl opgevangen en was alleen de buitenzijde beschadigd.

Het tablet zit netjes verpakt in een folie en daaronder de snelle installatie gids pennetje voor de micro sd kaart lader plus kabel, niks meer en niks minder dus we konden beginnen.

Het opstarten verschilt niet veel van andere tablets wat me opviel was de vele Nederlandse taal keuzes en de kindermodus deze voorlopig wijselijk overgeslagen voor ik de hele dag spelletjes ga spelen en Freek Vonk zit te kijken :)

het eigenlijke gebruik
ik gebruik op het werk de tab a7 dus kon de twee mooi vergelijken.
het eerste wat opviel was de kwaliteit van de schermen bij de p11 scherp en helder bij de a7 lag een een blauw grijse waas overheen.

het zelf aangeschafte toetsenbord gaf me de mogelijkheid om de werkmodus te testen deze viel positief op.
zodra je de tablet koppelt gaat hij automatisch in de werk modus(mits aangezet in de instellingen)
typen op het Samsung toetsenbord voelt degelijk en lekker aan in tegenstelling tot de Lenovo die wat fragiel en licht aanvoelt.
tevens blijven verschillende toetsen regelmatig hangen.(ga contact opnemen met Lenovo om hem om te ruilen)
zodra de p11 in het toetsenbord gezet word gaat hij in werk modus wat ik als zeer prettig ervaar.(dit kan je bij instellingen aan en uit zetten)
nadeel in deze modus tv kijken met de tv anywhere app van t mobile werkt niet hiervoor moet de tablet ontkoppeld worden.
28-11
inmiddels meerdere dagen met de tablet gespeeld en gewerkt.
het spelen helemaal top alles werkt ,doet het en gaat goed.
het werken in eerste instantie enthousiast over de werk modus,maar hier is voor lenovo nog veel werk te verichten.
zodra de tablet gekoppeld is zijn er meerdere apps niet meer te openen /volledig scherm te krijgen/cq aan te klikken hierbij heb ik het over de office 365 app deze werk op de Samsung wel naar behoren met het toetsenbord.
ga nu proberen of het werkt als de automatische koppeling uitgezet wordt.
hier volgt later meer over.

de review zal voorlopig regelmatig uitgebreid worden maar wilde jullie niet mijn eerste indruk onthouden.
mochten er vragen komen in de commentaren zal ik proberen deze te beantwoorden ook de precision pen 2 is binnen deze wil ik ook nog gaan testen.

Voorlopige conclusie beide tablets ontlopen elkaar niet veel.akscwerk tablet heeft de A7 mijn voor keur in alle overige situaties de p11+

Heb jij ook een Lenovo Tab P11 Plus (ZA940124SE) Grijs?

Hoi,

In de review noem je het Lenovo Keypad en de toetsen die blijven hangen en he gebruik in sommige apps. Ik ervaar soortgelijke problemen. Is het met Lenovo besproken en lag het inderdaad aan het toetsenbord?
Hoi Vanwlli,

het toetsenbord gaat retour naar Lenovo was even zoeken hoe of wat maar is nu in werking gezet.
weet nog niet hoe het opgelost gaat worden.
zodra ik iets weet komt het in het review te staan.
tot op dit moment tevreden met de ondersteuning van lenovo.
en
weet nog niet hoe het opgelost gaat worden.
zodra ik iets weet komt het in het review te staan.
beetje laat maar er is ook nooit een aanvulling gekomen.
zoals geschreven toetsenbord en pen retour helaas geen vervanging gehad.
dus er is verder weinig nieuws te melden.
sorry hiervoor
Hoi @thefd001 ,

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen met de pen op deze tablet. We zijn nl op zoek naar een tablet waarop goed getekend kan worden en deze lijkt een goede keuze. Kun jij laten weten hoe hij zich icm de pen bij tekenen gedraagt? (We hebben reeds een scherm handschoen zo'n te voorkomen dat er meer dan 1 drukpunt wordt gezien).

Groeten, Remko.