1 review

Philips P-line 329P1H/00 Zwart

€ 607,61
Specificaties 31,5" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Philips P-line 329P1H/00 Zwart Review

TweakM 17 november 2021, laatste update op 20 november 2021, 369 views Product gekocht

Philips P-line 329P1H/00 Zwart

Prima prijs/kwaliteit verhouding. Dit 4K scherm heeft veel features (webcam met Windows Hello ondersteuning, microfoon, USB-C aansluiting met 90W power delivery, Ethernet aansluiting, etc). Er komt een keurig ijkrapport mee in de doos. Geen dode pixels. Wel wat ongelijke backlight verlichting, maar dat is in de praktijk niet hinderlijk.

Pluspunten

• Veel features
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Eén kabel aan je laptop en alles werkt
  • Goed in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Ongelijke backlight verlichting
  • Meegeleverde USB-C kabel is aan de korte kant

Features

Voor de prijs heeft dit 32 inch 4K scherm een prima set aan features:
  • Webcam met Windows Hello ondersteuning
  • Microfoon
  • USB-C aansluiting met 90W power delivery
  • Ethernet aansluiting
  • DisplayPort, 2x HDMI

Gebruik met laptop

Ideaal is vooral dat je een USB-C laptop direct met één kabeltje kan aansluiten en alles werkt, inclusief netwerk en opladen. Een klein nadeel is dat de meegeleverde USB-C kabel aan de korte kant is. Wel handig: hij heeft ook een opzetstukje naar gewoon USB. Naast deze kabel wordt ook een HDMI kabel en een DisplayPort kabel meegeleverd.

Scherm

Wat betreft het scherm: Er komt een keurig ijkrapport mee in de doos. Er is wel sprake van wat ongelijke backlight verlichting, maar dat is in de praktijk niet hinderlijk bij gebruik voor development en standaard kantoorapplicaties. Ook fijn: er zijn geen dode pixels. Het scherm heeft ruim voldoende helderheid, ik moet hem zelfs wat dimmen om prettig te zijn voor de ogen.

Voet

De voet is stevig van kwaliteit en de hoogte is erg goed verstelbaar (van heel laag tot heel hoog). Indien gewenst kan het scherm ook gedraaid en gekanteld worden. De afwerking is mooi strak. De monitor staat zeer stabiel op deze voet.

Webcam, microfoon en speakers

De webcam is redelijk van kwaliteit, verwacht geen full hd beeld. Maar voor normaal kantoorgebruik (MS Teams, Google Meet, Zoom) is het ruim voldoende.
De microfoon is matig en geeft een wat blikkerig geluid. Als je een laptop met USB-C ernaast hebt staan kan je soms de ingebouwde microfoon daarvan beter gebruiken.
De speakers geven redelijk geluid. Perfect voor de normale Windows systeemgeluiden. Voor videobellen is het wat hol en blikkerig maar nog goed te verstaan. Als je echt mooi geluid wilt dan is het aansluiten van goede boxjes wel een must.
In elk geval is het wel fijn dat je de optie hebt om zonder apart aangesloten apparaten toch iets van videobellen te kunnen doen. Als je dat hele dagen doet voor je werk dan is een betere kwaliteit wel wenselijk.

Aanwezigheidsdetectie en slaapstand

Er zit ook een feature in die detecteert of je bij het scherm zit, maar volgens reviews op internet werkt die niet goed. Zelf heb ik liever gewoon een timer die bij inactiviteit het scherm uitzet, dus ik heb de detectie optie uitgezet. Een andere optie die handig is: de USB hub mee laten gaan in de slaapstand of altijd aan laten. Als je een keyboard en muis hierop aansluit is het altijd aanlaten erg praktisch.

Alles bij elkaar is het scherm prima geschikt voor kantoorgebruik en software development. Als je veel gaat videobellen zijn de ingebouwde microfoon en speakers eigenlijk net niet voldoende. De camera is wel voldoende.

Heb jij ook een Philips P-line 329P1H/00 Zwart?

Even toevoegen:
De meegeleverde USB-C kabel is niet goed genoeg voor 4K 60hz, ondersteunt enkel 30hz
Ik heb een Thunderbolt 3 kabel bestelt, en daarmee kan ik nog steeds niet aan 60hz. 2 laptops geprobeerd.

Als ik via Scherm : Displaypoort -> DP to usb c donge : Laptop ga, kan deze wel 60hz aan.
Ik vermoed dat de usb c poort geen bandwith genoeg heeft voor 4k 60hz?
Ik denk dat je gelijk hebt, alleen kan ik dat met mijn setup niet testen
Bedankt voor de aanvulling!
Als je 4K@60Hz wil hebben dien je de versie USB in de monitor setting van 3.2 naar 2.0 te zetten. Dit zorgt ervoor dat ethernet op usb-c wordt uitgeschakeld. Schijnbaar is er te weinig bandbreedte.