Ziggo Mediabox XL

Niet beschikbaar
Specificaties Decoder voorzien van 6 tuner(s) met 500GB harde schijf - Bekijk alle specificaties

Ziggo Mediabox XL Review

lucade2210 17 november 2021, 508 views Product gekocht

Ziggo Mediabox XL

Dit is echt het meest nutteloze bagger apparaat ter wereld. Heel traag en werkt soms helemaal niet. Daarnaast is hij letterlijk nutteloos, want ik zou ook gewoon de kabel in mn tv kunnen stoppen. Maarja, dan moet je weer extra betalen.

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Heel traag
  • Werkt soms helemaal niet

Echt waar, zodra kpn hier glasvezel heeft gelegd, ga ik als de vogels weg bij ziggo. Wat een s*%# bedrijf zeg.

Heb jij ook een Ziggo Mediabox XL?

Volledig mee eens. Dit is inderdaad pure bagger. Mooi, als een bedrijf op dat vlak geen concurrentie heeft ..
Ziggo is inderdaad een baggertent. Ze hebben nu onlangs mijn in het verleden gekochte smartcard gedeactiveerd. "Want we kunnen niet terugvinden dat u ervoor betaald heeft".
Meer een "ziggo is schijt" review in plaats van ook echt nuttige informatie.
De Mediabox XL is inmiddels echt al een paar jaar achterhaald, overstappen naar de Mediabox Next is voor je eventueel de oplossing. Verbruikt echt 10x minder stroom in zowel standby als actieve stand wanneer je TV aan het kijken bent.

Het feit, dat je Mediabox XL trouwens traag is, ligt over het algemeen, aan je COAX bekabeling. (Neem aan dat je er een modem naast hebt? Of is je Mediabox XL ook je modem?). Dan is je retoursignaal niet goed, je AOP verouderd of het signaal te sterk. Daardoor gaat je Horizon Mediabox (zoals 'ie oorspronkelijk heet) over z'n nek.

Bij een ander is het niet altijd beter trouwens hoor :) Ik ben juist bij KPN weg naar Ziggo omdat de dienstverlening echt gigantisch veel beter is. Maar zo verschilt iedereen van mening en ervaring.
Wij hebben de 'originele' mediabox, omdat wij niet konden kiezen voor een andere. De 4k mediabox was alleen beschikbaar bij een duurder abonnement met extra zenders die ik helemaal niet ga gebruiken. Ons eerste modem is het standaard modem wat je van ziggo krijgt (wat overigens ook een traag apparaat is). Wij hebben hier dan ook meteen een nieuwe TP link router achter gezet. Dat eerste modem kan je echter niet omzeilen, want ja, je moet toch die coax kabel uit de muur ergens in prikken en ho maar dat je daar een eigen model voor kan kopen, want ja het moet propretiary zijn voor ziggo...

Anyway, aan de coax kabel ligt het zeker niet, dat is een nieuwe van flinke kwaliteit, er is gewoon een ontzettende discrepantie als het gaat om de processing power van de mediabox. Al hadden ze gewoon een net wat betere geintegreerde cpu/apu erin gezet, dan waren er nul problemen. Maar ja, dat kost geld voor ziggo.