Halo Infinite, Xbox One

€ 44,99
Specificaties Xbox One • Actie, Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Halo Infinite, Xbox One Review

frez 16 november 2021, laatste update op 16 november 2021, 708 views Product gekocht

Halo Infinite, Xbox One

Een game met geweldig potentieel. Voor meer informatie lees mijn uitgebreide review.

Pluspunten

• Skill based shooter
  • Graphics
  • Zet Xbox op de kaart
  • Pure fun
  • Gameplay klikt

Minpunten

• Blauw/rode gloed verbergt customization
  • Maps nog wat eentonig

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Ik ben enorm positief verast. Ik heb nu een aantal uurtjes in de multi-player zitten en een aantal zaken vallen mij op.

Graphics
Allereerst de Graphics zien er op de Series X super uit. Geen explosies als Battlefield maar een strakke, scherpe look met mooie reflecties. Zo reflecteren neon lampen zichtbaar op je wapen. Daarbij valt op dat in de 60fps Quality mode, met Dolby Vision de performance perfect is. Ik heb nog geen stutters meegemaakt in ieder geval.

Sound
Wat met mijn geluid setup opvalt is dat het sound design ook erg tof is. Spelinformatie wordt met heldere synthesizers door je tweeters gevuurd terwijl de nostalgische halo patronen door je kamer vliegen.
De vaak subtiele muziek die wordt afgespeeld in menu's past perfect bij Halo en ondanks dat ik er geen kippenvel van krijg, doet het geen afbreuk aan de sfeer.

Gameplay:
Dit is waar het spek pas echt gaat stinken. De gameplay vind ik fenomenaal. Als in, ik vind dit de beste online shooter die ik in tijden heb gespeeld.
In shooters als CoD of Battlefield ervaar ik vaak dat de speler welke het eerst vuurt op een tegenspeler het duel wint. Als daarbij dan ook nog eens de spawns heel willekeurig zijn (looking at you CoD!) is het dan soms ook erg frustrerend om te spelen.

Halo benaderd het vanuit een andere manier. Je hebt eerst een shield dat je moet wegschieten waarna je de health bar van je vijand moet wegschieten. Schiet je deze laatste health bar niet snel genoeg weg dan regenerate je shield weer.
Dit (typische Halo) systeem zorgt ervoor dat duellen weer echt om skill gaan. En dus niet om wie het eerst schiet. Zelfs wanneer je als eerste beschoten wordt kun je met knap bewegen, springen, weapon switchen en schieten alsnog je vijand verslaan.
Wanneer je de smaak te pakken hebt zul je zien dat de gevechten in Halo een soort dans zijn waarbij de beste danser beloond wordt.
Het schieten werkt top. En ondanks dat ik nog niet alle wapens ervaren heb vind ik ze allemaal leuk tot nu toe. En ook voelen ze gebalanceerd aan. Al moet ik nog oefenen met de wapens die ik gezien heb.

De Game Modes zijn weinig vernieuwd maar wel leuk. De maps vind ik tot zover ook knap gemaakt, al had ik er graag nog meer gezien met meer verschillende omgevingen.

En wat blijft het een geweldig gevoel wanneer je de vlag succesvol overbrengt in een potje Capture the Flag.

Jammer dat je niet kunt kiezen welke game mode je wilt spelen zoals in CoD. Je kunt enkel kiezen of je 4v4 of 12v12 doet. De game modes zijn dan willekeurig. Dit vind ik een gemiste kans en ik hoop dat dit later komt.

Customization
Zelf heb ik aardig wat centjes gestoken in games als fortnite. Ik vind het leuk om coole skins te verzamelen. Wat mij opvalt is dat Halo aardig wat ruimte biedt voor customization. Zo kun je bijv. Je pantsers, helmen en protheses naar wens aanpassen, kleuren en bestickeren. Er zijn zelfs effecten beschikbaar. Bijvoorbeeld vlammen over je schouders.
Wanneer er vette skins komen zou ik bereid zijn battle passes te gaan kopen.

Ik vind het echter jammer dat in de multi-player je lastig ziet wie wat aanheeft. Je teammates hebben immers een blauwe glans en de enemies een rode glans. Dit is klassiek voor Halo en een ontwikkel keuze om duidelijk te maken wie bij je team hoort en wie de vijand is. Hierdoor zie je helaas minder van ieder zijn coole outfit. Ik hoop dat wanneer er straks cooler outfits zijn dit niet de voel verpest. Dat zou mij weer tegenhouden geld in customization te steken.

Conclusie:

Dit is een super game met geweldig potentieel. De game is voor mij nu al beter dan BF2042 en Vanguard.
Deze game dient als een ware parel voor het Xbox ecosysteem. Wanneer je deze game op je Series X (of andere Xbox) speelt bekruipt je echt dat ouderwetse nostalgische xbox 360 gevoel. Heel leuk.

De toekomstige content gaat deze game maken of breken. Ik maak me enigzins zorgen over de toekomstbestendigheid van de customization. Hopelijk weet men hier een draai aan te geven. Of moet ik er misschien nog gewoon een beetje aan wennen. Ik zal in elk geval voorlopig doorspelen!!

Bij vragen of opmerkingen hoor ik het graag!

Heb jij ook een Halo Infinite, Xbox One?

Je hebt een review van een beta gemaakt een maand voordat het spel uitkomt? Bovendien alleen multiplayer, want meer zat er niet in de publieke beta.
Je mist de volledige singleplayer.
Mag ik voorstellen dat je vanavond het echte spel eens gaat spelen en daarna pas een review plaatst?
Dat mag je voorstellen maar zal verder geen invloed hebben op mijn user review. Als je erin verdiept had wist je dat de "beta" staat voor de definitieve versie van de MP. Zelfs progress neem je mee. Daarbij zijn de MP en singleplayer twee losse onderdelen. Dit betreft een review van de multiplayer. Zoals duidelijk is wanneer je mijn review leest. Als je een review van de SP wilt; deze staan allang online.