Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm

€ 21,-
Specificaties 24,6dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm Review

Niels van Wooni 16 november 2021, laatste update op 16 november 2021, 531 views Product gekocht

Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm

Lees onder de review---->

Pluspunten

• Yessss, geen bruin meer!
  • Doen hun werk goed icm custom waterkoeling.
  • Doen hun werk stil.
  • Laagste toerental is 300rpm.

Minpunten

• Geen, ja prijzig, maar dat weten we allemaal al.

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Geluid (min) Score: 5
2 van deze fans gekocht voor een speciaal zelfgebouwd mini computertje.

Het systeem heeft een 10600K icm een 3080ti FE.
Alles watergekoeld met een custom loop (hard tubing) voor CPU én GPU!
De mini PC heeft slechts 2x 140mm radiator oppervlak,
dus een beste uitdaging om de boel koel te houden.

Als radiator gekozen voor 2x Corsair XR5 140mm.
Als ventilator gekozen voor 2x deze Noctua fans.

De build is geslaagd en koelt beter dan van te voren verwacht.
Uiteraard is alles wel undervolted!

- Intel 10600K @ 4500mhz op 1.065V
- nVidia 3080 ti @ 1755mhz op 0.750V

De Noctua fans draaien na een uur lang gamen op ongeveer 750-800rpm. (zeer lichte zoem hoorbaar)
Temp CPU max = 54gr.
Temp GPU max = 50gr.

Dus én koel én stil.

Deze fans krijgen van mij 5 sterren omdat ze:
- Hetgeen wat ze moeten doen, perfect uitvoeren, KOELEN!
- Met slechts 2 fans een 3080 TI en 10600K koel houden is een prestatie.
- Er strak uitzien.
- Zeer weinig geluid maken op 750-800rpm (Zonder case).

(Hieronder een foto van de build, fans waren toen nog niet binnen)

Heb jij ook een Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Wauw, wat een compacte build! Past het ook nog in een case of is het een "bare build"?
Dankjewel!
Ja hij is idd zonder case.
Er ligt een kleine stofvrije doek overheen als ie uitstaat.

[Reactie gewijzigd door Niels van Wooni op 16 november 2021 16:07]

Mooi hoor, ik krijg het al warm bij het idee dat ik 'm in elkaar moet zetten. :-) Petje af en veel plezier ermee, wat wel moet lukken met die 3080Ti. ;-)
Dankje Pikkemans!
Kleiner dan dit is amper mogelijk denk ik haha.