Far Cry 6, Windows Review

egelalexanderTestpanel 15 november 2021, laatste update op 15 november 2021, 146 views Testpanel

Far Cry 6, Windows

Namens Tweakers heb ik FarCry 6 mogen reviewen. De laatste Far Cry die ik speelde was Far Cry 3. Dus ik ben erg benieuwd wat er allemaal vernieuwd is en hoe de gameplay er uit ziet. Dat was ook de reden dat ik mij had opgegeven om te reviewen.

Pluspunten

• Verhaal
  • Muziek is leuk
  • Vakantie gevoel

Minpunten

• Wat bugs en glitches tegengekomen

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Stabiliteit Score: 4
Ik heb nu totaal ongeveer 12 uur in het spel zitten en vind dat ik nu wel een beoordeling kan geven.

• Algemene beoordeling

Direct vanaf het begin word je meegenomen in het spel en zit ja aan je scherm gekluisterd. Wat is er aan de hand en wat zou er zo gebeuren, erg spannend! Na de eerste missie opent de wereld voor Yara die jij speelt en kan je alle kanten op en ben je vrij om te bewegen. Dat laatste aspect vind ik heel fijn aan een spel!

• Gameplay

Naast de campagne die je alleen maar ook samen met een andere vriend of vriendin kunt spelen zijn er ook nog missies beschikbaar waar je bepaalde doestellingen moet halen. Dat vond ik ook leuk om te doen en zorgt voor afwisseling van het spelen van de campagne. Deze afwisseling is leuk en ervaar ik als prettig.

• Geluid

Het geluid van de game is goed. ik speel altijd met een headset op. Een groot pluspunt wat mij betreft is dat er ook veel muziek in de game te horen is. Het geeft echt een vakantie gevoel terwijl veel van ons binnen zitten in deze tijd. Er zitten zelfs bekende hits van Ricky Martin in! Beetje het GTA gevoel als je rond rijd in een auto :)

• Prestaties

Ik heb al een wat oudere computer met een Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz, 16GB werkgeheugen en een GTX 980 draaiende onder Windows 11 Pro. Ik merk dat ik het spel niet meer op de hoogste settings kon draaien. Maar op high werkte het prima en waren de beelden vloeiend. Ik heb gelukkig geen gekke frame drops gekregen.

• Kwaliteit & stabiliteit

Als ik het spel met Far Cry 3 vergelijk dan draait dit spel uiterst stabiel. Wat is de techniek verbeterd. Toen der tijd crashte het spel om de haverklap, maar dat ben ik nu niet tegen gekomen. Ook al draai ik dus een ouder systeem, ik kon het prima draaien. Wel ben ik diverse bugs en glitches tegen gekomen, deze heb ik wel gemeld. Dus hopelijk doen ze daar nog wat mee.

• Besturing

Een spel als deze speel ik het liefste met toetsenbord en muis. Echter zijn er zat mogelijkheden om dit aan te passen in het menu. Het besturen van je karakter gaat soepel. Wat ik wel een minpunt vond is dat wanneer je aan een parachute hangt de besturing niet heel natuurlijk voelt. Het zou ook wel tof zijn om nog veel langer in de lucht rond te zweven.

• Replaywaarde

Ik denk dat veel mensen dit spel 1 keer helemaal uitspelen en dan daarna niet meer zo snel opnieuw spelen. Ik denk dat dat voor mijzelf ook geld. Ik vond het leuk, maar als je het verhaal eenmaal weet dan is voor mij ook wel gedaan.

Ik was verbaasd de eerste keer toen ik het spel opstartte dat ik ook alle betaalde extra's kreeg. Als je dit normaal moet kopen ben je zo'n 120 euro kwijt. Dat zou ik zelf niet zo snel uitgeven.

Over het algemeen vind ik 40 á 50 euro wel een beetje het maximum wat ik uitgeef voor een spel. Er zijn wel een aantal uitzonderingen geweest bij sommige spellen. Omdat de replay waarde laag is voor dit spel denk ik niet dat mensen zo snel 120 euro uitgeven. Maar bij een spel waar je iedere dag weer terug komt zou ik dat persoonlijk sneller doen.

Heb jij ook een Far Cry 6, Windows?