Google Pixel 6 Pro 128GB Wit Review

HajoK 15 november 2021, laatste update op 15 november 2021, 1.065 views Product gekocht

Google Pixel 6 Pro 128GB Wit

Geweldige Android telefoon, op het gebied van Android, ondersteuning, camera's en gebruiksgemak. Voor m'n gevoel soms wel iets té veel gehypet online.

Pluspunten

• Software
  • Fotografie (hardware + software)
  • Geluid
  • Scherm
  • Verzekerd van tijdige updates

Minpunten

• Vingerafdrukscanner is oké
  • Snelladen & geen oplader
  • Glad
  • Video verbeterd, maar geen iPhone niveau

Ik heb deze telefoon besteld via Mediamarkt in Duitsland en heb hier absoluut geen spijt van. Het 120-Hz scherm is een genot om naar te kijken, de Tensor-chip van Google werkt vlot en levert een goede, vlotte gebruikservaring.

De camera's achter maken de beste foto's die ik tot nog toe heb gezien op een smartphone. De lenzen/camera's zijn vernieuwd t.o.v. vorige Pixels en dat is goed te zien. Ook de software werkt goed, al kunnen ze die nog wel iets aanpassen naar de nieuwe lenzen voor mijn gevoel (beter gebruik maken van hoeveel licht de nieuwe primaire camera doorlaat bijv.). Nieuwe functies als 'magic eraser' die zaken kan verwijderen van een foto zijn inderdaad bijna 'magisch', als ze goed werken (meestal). Ook het achteraf bewerken van portretfoto's is erg indrukwekkend. De 4x zoomfoto's zijn ook top, maar verwacht geen S21 Ultra-achtige 100x zoom (max = 20x en tot ongeveer 10x levert nog wel aardige plaatjes op). De selfies zijn prima, maar helaas niet de beste die ik ooit heb gezien.

Video's zijn goed en een stuk verbeterd t.o.v. de vorige Pixels. Zeker goed, maar minder indrukwekkend dan de foto's. De iPhone 13 Pro (Max) verslaat deze telefoon van Google nog steeds op dit vlak, met betere stabilisatie en contrast.

Android 12 werkt geweldig op deze telefoon. De 'material you' look is erg mooi en de meeste wijzigingen zijn erg welkom, al is er veel verdeeldheid omtrent de nieuwe notificaties en quick settings. Zelf heb ik er geen problemen mee en merk ik dat vrijwel alles soepel en gestroomlijnd gaat. Ook de integratie van Google Lens

Een paar puntjes die jammer zijn of beter hadden gekund: de vingerafdrukscanner onder het scherm is oké, maar niet geweldig. Die van m'n vorige telefoon (Mate 20 Pro) was sneller. Verder zijn sommige software-functies beperkt tot bepaalde talen/landen zoals op het gebied van automatische vertalingen / transcripties en het 'meehelpen' bij keuzemenu's of wachtrijen bij belletjes. Tot slot vind ik de batterijduur met een batterij van 5000mAh prima, maar niet zo sterk als ik had verwacht. Een dag red ik prima, maar 2 dagen meestal niet. Wellicht dat dit nog verbetert als de telefoon mijn gebruik beter leert 'kennen'.

Voor €899 was het zeker het geld waard voor mijn persoonlijke situatie. Of dit ook geldt bij een hogere prijs of lange wachttijd is denk ik erg persoonlijk. Je maakt er in elk geval geen slechte keuze mee als je verzekerd wilt zijn van goede foto's en lange ondersteuning (3 jaar Android updates, 5 jaar beveiligingsupdates). Desondanks is het denk ik ook weer niet zo'n groot verschil met andere high-end Android telefoons als de S21+/Ultra als sommige reviewers online je kunnen doen geloven.

En tip: de leren hoesjes van Bellroy (officiële partner van Google) zijn geweldig van kwaliteit en pasvorm. Een hoesje is zeker de moeite waard aangezien de telefoon érg glad is en (ondanks nieuwste versie Gorilla Glass) niet onverwoestbaar.

Heb jij ook een Google Pixel 6 Pro 128GB Wit?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Ik heb deze telefoon gekozen vanwege de kale Android versie en de gegarandeerde updates. De vergelijking met iedere Samsung vind ik daarom mank gaan. De software van Samsung breekt zomaar processen af als hij vindt dat die teveel batterij gebruikt. Onacceptabel. Ik denk aan sport trackers.
Verder iets te vaak Samsung telefoons gehad waarvan veel te vroeg werd besloten dat er geen OS upgrades meer nodig waren.
Ha Herman,

Dank voor je reactie en deel aan de discussie! Voor m'n gevoel had ik niet erg veel vergeleken met Samsung behalve het - voor mijn gevoel - 'niet zo'n groot verschil als sommigen zeggen' te noemen. Samsung geeft tegenwoordig wel 3 jaar Android updates op Galaxy toestellen sinds de S10, dat is dus gelukkig wel iets verbeterd lijkt het.

Verder helemaal eens, heb ook eerder problemen met Samsung en Huawei gehad dat Strava er bijvoorbeeld zomaar mee stopte tijdens een hardloopsessie. Wat dat betreft erg blij met de goed werkende stock Android op de Pixel 6 Pro.