1 review

Eagle Island Twist, Switch

Niet beschikbaar
Specificaties Nintendo Switch • Platform • 7 jaar - Bekijk alle specificaties

Eagle Island Twist, Switch Review

linksquest 13 november 2021, 57 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.linksquest schreef afgelopen jaar 72 reviews, waarvan 9% gesponsord.

Eagle Island Twist, Switch

Pluspunten

• Leuk verhaal
  • Retro gameplay
  • Power-ups
  • Levels veranderen telkens

Minpunten

• Power-ups in je tas niet altijd toegankelijk.
  • Besturing niet naar wens kunnen aanpassen.

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Eagle Island is een game die al in 2019 was uitgekomen, nu heeft de game een upgrade gekregen, genaamd “Eagle Island Twist”, en in deze review kijk ik niet alleen naar de vernieuwingen, maar praat ik ook over de game zelf.

Eagle Island begint als jij met je 2 trouwe uilen stranden op een eiland, genaamd Eagle Island. Al bij aankomst wordt het eiland gedreigd door een grote arend die alleen maar voor onrust zorgt en ook 1 van jouw trouwe uilen ontvoert. Het is aan jou om uit te zoeken wat er aan de hand is en om weer orde op de plaats te maken. Het spel gaat dan ook om het verkennen van een mysterieus en van gedaante veranderend eiland, terwijl je zijn exotische dieren doodt met je trouwe uil. Ja, je leest het goed, het eiland veranderd, maar hier kom ik nog op terug. In het begin lijkt het verhaal een standaard draai te krijgen, maar daar komt al heel gouw een verandering in, als je erg achter komt wat er daadwerkelijk achter zit.

Het eindeland veranderd

Ik zij het net al, het eiland veranderd vaker, en dat maakt het spel erg apart en minder snel eentonig. Zo veranderd de indeling van een level bijvoorbeeld op moment dat je hem verlaat of als je doodgaat. De eerste keer dat me dit gebeurde was vlak voor het einde van het level en had toen zoiets van, dit heb ik net toch niet gespeeld, maar dit is dus normaal in dit spel. Ik vind dit best tof gedaan en dit is iets dat je niet vaak niet. Een online Walkthrough heb ik je in sommige gevallen dan ook niks aan, dit is misschien voor sommige minder die vast komen te zitten, maar van de andere kant kun je in deze game niet echt verdwalen.

Gameplay

De gameplay voelt best soepel en is redelijk goed uitgewerkt, ik zeg redelijk want ik zou zelf de knoppen indeling anders hebben gedaan. Maar als je daar een keer aan gewend bent, dan is het spel zeer goed te doen. De kaart is best duidelijk en dat is ook zeker een van de pluspunten van dit spel. Tijdens het spelen krijg je tijdelijke power-ups en blijvende power-ups. Bij blijvende moet je denken aan nieuwe wapens, maar ook aan bijvoorbeeld een power slag, zwemmen en dubbel jump. Bij tijdelijke power-ups moet je weer denken aan bijvoorbeeld een tijdelijk extra levens power, items die zichtbaar worden op de kaart of een tijdelijke kracht die onbeperkt power heeft voor een korte duur. Deze tijdelijke power ups kun je soms kopen bij een bepaald punt, maar vind je ook in betaalde kisten. De gameplay voelt als je hem speelt een beetje als een klassieke Super Nintendo game, dat is iets dat ik persoonlijk wel erg fijn vind.

Grafisch

Ik vertelde het net al dat het spel voelt als een klassieke Super Nintendo game, maar zo voelt hij natuurlijk niet alleen, zo ziet het er ook uit. Je zou bijna denken dat ik hem op de Super Nintendo het spelen was, maar het is toch echt een moderne game. Het spel heeft mooie klassieke muziek die erg tof klinkt, en ook de geluidseffecten zijn zo Retro, tof gedaan.

Twist

Nu vraag je natuurlijk af, wat is nu de Twitst mode. Gelukkig is dat geen hoge studie en kan ik dat heel makkelijk uitleggen. Deze mode heeft Meer levels, meer variatie, uitgebalanceerde moeilijkheidsgraad en een nieuwe speelbaar personage. Over het algemeen is het de betere game met nog meer charme dan het origineel. Je kunt het eigenlijk gewoon zien als een 1.5 versie.

Conclusie – Het nieuwe Retro!!!

Eagle Island Twist is een typische indie game die we de laatste jaren vaker zien komen. Persoonlijk vond ik het een aparte game door een uil als wapen te gebruiken. Ook dat het aanvoelt als een Super Nintendo game vond ik ook erg goed gedaan. De game is goed gemaakt en best vermakelijk. Dat de levels veranderen vond ik zelf wel een aparte twist in de game, die voor een goede replay waarde zorgt. Ik vond de game erg geslaagd en vind het zeker een aanrader.

Heb jij ook een Eagle Island Twist, Switch?