Panasonic Lumix DMC-FZ1000 II Zwart

€ 788,-
Specificaties 20,1MP • Ultra HD filmen • 16x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 II Zwart Review

epimetheus58 12 november 2021, 318 views Product gekocht

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 II Zwart

Dit is mijn derde Panasonic bridge camera, (FZ-28, FZ-150) en elke keer verbaas ik me over de kwaliteitsverbetering bij Panasonic.. Zoom bereik van groothoek (25mm) naar tele (400mm) is ideaal. Voor mij is groothoek doorslaggevend. Handig is dat de camera het scherm uitzet als je de zoeker gebruikt.

Pluspunten

• Magnifieke zoomlens
  • Overzichtelijke bediening
  • Goede zoeker
  • Goed touchscreen
  • Afstandsbediening via smartphone

Minpunten

• Moeilijk verkrijgbaar

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 4
Dit is mijn derde Panasonic Bridge camera. Het valt mij op dat Panasonic de ontwikkeling van deze camera's zeer serieus neemt en dat ze luisteren naar hun gebruikers. De FZ-1000-II pakt alles wat de FZ-1000 zo goed maakt op en verbetert hem op bijna alle fronten, daarmee de FZ-2000 of veel fronten passerend.
Ik heb lang getwijfeld tussen die twee, en heb geen spijt van mijn keuze voor de FZ-1000-II.
Hele prettige bediening, zeker als je panasonic gewend bent, snel in alle opzichten, zeer fraaie beelden.
Voor mij is het groothoekbereik van deze camera doorslaggevend, en ideaal als je veel binnenshuis fotografeert. Je kunt dan de hele kamer fotograferen en doorzoomen tot close-up portret opnames.
Ik gebruik het kantelbare scherm ook veel. Ik heb de camera op mijn buik hangen en kijk naar beneden, waardoor mensen niet door hebben dat ik fotografeer.
Zoeker heeft een sensor die ziet wanneer je oog =voor de zoeker zit en het touchscreen gaat dan automatisch uit. Zelf gebruik ik vrijwel altijd de zoeker, en het scherm voor de voorinstellingen. perfect dus. Zowel zoeker als scherm zijn erg goed.
Kwaliteit van de foto's zelf is door de relatief grote beeldsensor zeer goed in zijn klasse.
Er zijn zwaardere batterijen voor deze camera op de markt, en extra opladers. Als je veel fotografeert of filmt zijn die onmisbaar.
Verder een hele boel kleine details waaraan je kunt zien dat Panasonic naar zijn gebruikers luistert. Zo kun je de lenskap omdraaien en andersom op de lens schroeven, zodat hij niet in de weg zit als je de flitser gebruikt.
Ik was prettig verbaasd door de uitgebreide mogelijkheden in combinatie met een smartphone. In wezen heb je het volledige bedieningsscherm van de camera op je telefoon en kun je alles vanaf je smartphone doen. Ideaal als de camera op een statief staat.
Wel opletten dat je een echt snelle geheugenkaart koopt, omdat klasse 3 problemen kan krijgen met hoge kwaliteit video opnames. Maar dat valt de camera niet te verwijten...
Uitbreiding is goed, omdat je nu eenmaal geen lenzen kunt uitwisselen. Daar is het een bridge camera voor. 62mm voorzetfilters en zo is geen probleem, en ook flitsers en microfoons niet. Leuk detail is het beschermkapje voor de flitsvoet.

Voor mij echt de ideale camera
En mijn vriendin is erg blij met mijn oude FZ-150.

Er zijn op internet veel zeer uitgebreide recensies van deze camera te vinden, en er is zelfs een boek over verkrijgbaar (in het Duits), wat aangeeft dat de camera zeer populair is. Boek is voor beginners zeker aan te raden, overigens, vanwege de vele mogelijkheden van de camera.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-FZ1000 II Zwart?