eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

rschwartnld 10 november 2021, 782 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Ik heb deze set van de video deurbel met de homebase 2 gekocht en ben enerzijds wel tevreden. Maar er kleven wel degelijk een hoop verbeter punten aan het geheel. Op zich werkt alles naar behoren ook al loop je tegen allerlei irritante probleempjes op. Zie uitgebreide review.

Pluspunten

• bel basis is goed
  • bel van de videobel erg goed
  • zeer goede bewegingsdetectie
  • voldoende kwaliteit camera
  • geen abonnement
  • keuze uit transformator voeden of de batterij

Minpunten

• Toegang Eufy
  • Oplaad niveau slecht te bepalen
  • trage reactie van deze producten
  • kwaliteit materiaal bedroevend
  • geheugen niet uitbreidbaar
  • niet zo geweldige handleiding

Kwaliteit Score: 3
Ik begin bij het openen van de doos, waar je een handleiding vind in diverse talen.
Maar wat heb je aan een handleiding als er allemaal vragen opkomen die nergens staan vermeld.
Als voorbeeld nergens staat dat je de deurbel moet koppelen aan het basis station.
De uitleg brengt je vaak in de war, en je zoekt je dan na meerdere keren naar die summiere handleiding niet meer snapt dan maar gauw op internet naar filmpjes waar je ziet waar jij ook tegenaan liep.
Dan het aansluiten van de deurbel met draad aan een bij vrijwel iedereen met een huis nog aanwezige beltrafo, dat blijkt dan ook nog een ding te zijn. Tot op heden nog niet gelukt.
Dan maar opladen dan begint alweer een raadsel het ding geeft bijna 2 uur hetzelfde niveau aan.
Duh nog steeds maar 35% .... huh watte huh. Nu begin ik maar te klooien in de app en zag deurbel uitschakelen, dat maar gedaan en poef het ding gaat uit en jawel boem 73% geladen .... alweer HUH ...
Ik was zelf even vergeten dat ik het ding niet zolang aan de homebase had gehangen maar aan mijn snel lader van mijn iphone , die maar liefst ruim 2,4 Amp eruit spuugt richting alles wat er aan hangt.
Durf niet te zeggen of dit slim is, maar het werkt blijkbaar wel.
Zowel de lader als het draadje en de deurbel worden wel lekker warm :)
In ieder geval geen 6 uur laden dus ;)
Terug naar de andere ergernissen, de constructie van de houder is van belabberd materiaal.
Dus goed opletten met het losmaken van de CAM indien nodig met het pinnetje
Mijn advies druk de onderkant een beetje naar binnen en pers dan licht met het pinnetje in het gaatje aan de onderkant en dan gaat de deurbel na het indrukken heel makkelijk eruit.
Doe je dit niet en ga je kracht zetten met dat pinnetjes ding dan gaat het plastic naar mijn idee vrij snel sterven.
Dan de montage van de houder waar we het overhebben, de meegeleverde schroeven gingen al kapot toen ik ze lichtjes aan het aandraaien was. Niets van kracht gewoon aanraken is al teveel. Ik heb ze meteen in de ijzerbak gegooid enorme rommel. Wat eigenlijk bij iedereen al opgevallen is.
Dan het feit dat Eufy/Anker ten alle tijden toegang heeft tot het gehele circus is en blijft voor mij toch een beetje een minpunt, dat men beweerd dit te doen om het product te verbeteren geloof ik niets van.
Het feit dat het nog steeds op veel vlakken belabberde kwaliteit is zegt dan ook genoeg, ondanks dat het product al zolang op de markt is geen enkele verbetering.
Waarom heb ik dan toch uiteindelijk voor dit apparaat gekozen denkt u misschien, nu het werkt en ondanks alle minpunten is het een geweldig dingetje. Natuurlijk het is allemaal een hoop gestoei met instellingen en uitpluizen.
Want de handleidingen en voorbeelden helpen amper tot geen ruk.
Maar het doet wat ik wil en zorgt dat ik zie wie er aan de deur staat, de bewegingsdetectie is geweldig, ik heb namelijk ook de 2k indoorcam (1k in het echt) maar het is echt grappig hoe goed het dingetje elke detectie perfect uitvoert. Als je het op mens detectie zet is het absoluut zeker dat het niet reageert op de dieren in huis.
Als mens volgt het dingetje je overal, en dat is dezelfde cam die ook in de videobel zit.
Heel goed en zuiver beeld en het nachtzicht vind ik voor deze prijs ruim voldoende, voor de deurbel is dat deels relevant want ik ben wel van plan detectie toch aan te zetten vanwege vernielingen aan mijn eigendommen.
Uiteraard zal ik kan wel gauw stuiten op het vollopen van dat mini opslagje op de homebase 2.
Maar goed het is niet anders, want nu komt dan ok meteen weer een negatief punt.
Wat mij heel erg stoort is dat ik een dikke NAS in huis heb staan, die meer dan 24TB vrij heeft en tot 128 TB kan worden uitgebreid cq verbeterd kan worden. Maar alle opnames die ik heb gezien zijn gewoon 1K niets te zien van 2K. Dat de kwaliteit toch goed oogt komt eigenlijk omdat we eigenlijk genoeg hebben aan 1K.
Alleen als je de opnamen als bewijs wil aanvoeren, kom je bij een punt politie en rechters willen 2K opnames lager is niet voldoende. En daar zit de clue met dit op zich leuke speeltje, je hebt geen 2K opnamen dus kan je niets aandragen wat als bewijs kan dienen. Nu weet ik niet wat verzekeraars als bewijs accepteren, maar ik vrees dat dit hetzelfde laken en pak is.
Uiteindelijk merkte is toch een puntje welke ik eigenlijk niet snap ik heb de zone ingesteld voor opname bij mijn deur en niet een ruim vlak met de hele straat. Toch detecteert de videodeur alles wat er op de hele straat rondloopt. Wat ik eigenlijk absoluut niet wil, want dat zijn nutteloze opnamen. Zolang de videobel nog niet aangesloten is aan een trafo kost dit alleen maar battterij capaciteit voor jan doedel.
Al mijn verzoeken ter verbetering zijn afgewezen door anker en zullen nooit worden aangepast, men brengt dan misschien ooit een keer een betere versie uit. Jammer dat men geen enkele noodzaak ziet in makkelijke en betere oplossingen.
Aan de andere kant moeten wij beseffen dat de fabrikant niet zo heel veel verdiend aan hun apparaten de grote winsten zitten in de rest van de keten.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Vraag & Aanbod

Tijdens het laden kun je het laadniveau prima bijhouden. Dit kan door even uit energiebeheer van de app te gaan en daarna er weer in. Dan krijg je als het ware een refresh. Blijf je er continue in dan lijkt het inderdaad alsof er niets gebeurd. Ik laad hem altijd via de homebase met de camera uitgeschakeld. Over het algemeen vrij vlot weer vol.