Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Zwart)

€ 159,95
Specificaties Android, iOS compatibel en 52g - Bekijk alle specificaties

Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Zwart) Review

playon1955 9 november 2021, laatste update op 23 oktober 2022, 200 views Product gekocht

Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Zwart)

Mooie upgrade door Huawei van de watch gt serie. Een beetje slim horloge dat maar al te vaak, onterecht met een smartwatch wordt vergeleken.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Functionaliteit
  • Vormgeving

Minpunten

• Apps niet in Google Playstore
  • Huawei health kan gegevens niet met Strava uitwisselen.
  • Overzetten muziek traag.
  • Huawei Health App onnauwkeurig

Vanwege het ontbreken van een uitwisselingsmogelijkheid met Strava zit ik na de eerste aanschaf van een Huawei GT watch vast aan Huawei. Fijn als je je historie wel mee kan nemen als hé van merk switch. Deze aankoop van mij is de derde uit de Huawei watch GT serie.

Desalniettemin naar andere producten op dit terrein gekeken, maar met de GT2 Pro serie scoort Huawei naast functionaliteit er met haar vormgeving ver bovenuit.

Randvoorwaarde voor mij is een rond horloge met een accuduur van tenminste een week, veel functies en die ook lekker smoelt.

Bij Garmin ogen een aantal modellen wel naar mijn smaak, maar dan praat je over een heel ander prijskaartje met een geringere batterijduur. Kortom ik ben bij Huawei gebleven.

Inmiddels meer dan 20 Apps beschikbaar van derden die geïnstalleerd kunnen worden. Ik heb een off line navigatie programma er op gezet. Loop nog wel eens klungelen waar ik moet zijn.

Ja de meeste metingen komen overeen met de voorganger van dit model De permanente Spo2 meting, way back functie, kalibreren hoogtemeter zijn daarentegen interessante nieuwe opties.
De permanente Sp02 meting en het kalibreren van de hoogtemeter is een fluitje van een cent en in mijn ogen een verrijking van de GT 2 serie.

Ik heb overigens wel flink lang lopen zoeken om de route weg terug op het apparaat in te stellen. Cryptische omschrijving in de handleiding en waarin niet wordt aangegeven dat dit alleen werkt met actief GPS aan bij de start en dat de heenweg niet beëindigd mag zijn. Is de route beëindigd dan is je kans verkeken om naar het vertrekpunt terug te keren.

Wat ik jammer blijf vinden dat de meeste wearables, waaronder ook deze GT pro, stappen tellen terwijl je fietst. Geeft zo'n onnauwkeurig beeld. Softwarematig toch wel op te lossen dat als je fietst er geen stappen worden geteld (snelheid boven 6km). Loop je te rennen, schakel dan rennen in om wel stappen te tellen.

Ja de Huawei Health app is nu na bijna 4 jaar ervaring een mooie app waarin alle statistieken mooi worden gepresenteerd.
Door bij Huawei te blijven, heb ik een interessant archief opgebouwd.

Inmiddels ben ik er achter dat de stappen telling in de Huawei App volledig fout gaat.
Als je het horloge draagt en de telefoon waar de App opstaat op zak hebt, dan vindt er een dubbeltelling plaats. Helemaal vervelend wordt het dat de Health App het fietsen interpreteert als zijnde gemaskte stappen. Op dagen dat ik flink gefietst heb, telt de Huawei App zomaar 20.000 tot 40.000 stappen bij mijn totaal op. Van Huawei komt geen enkele reactie op vragen wanneer de omissie in de software wordt recht getrokken.

De klantenservice van Huawei geeft in 99% van de gevallen geen antwoord op je vraag of zegt dat het probleem wordt opgelost en komen deze toezegging niet na. Om te janken dus.

Heb jij ook een Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Zwart)?