Super Mario Bros., NES, NES Classic Review

linksquest 8 november 2021, 281 views Product gekocht

Super Mario Bros., NES, NES Classic

Super Mario Bros is een must have titel voor de NES, iedereen die nog z’n grijs kastje thuis heeft staan, heeft ook Super Mario Bros. Sommige levels waren soms iets te pittig, maar het spel had een super goeie besturing en was daarom leuk om door te spelen.

Pluspunten

• Simpele besturing.
  • Herkenbare muziek.
  • Afkortingen.
  • Uitdagend.

Minpunten

• Sommige levels zijn extreem lastig.

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Thank You Mario, But Our Princess is in Another Castle. Dat is een zin die je vast nog kunt herinneren van de NES tijdperk, het komt namelijk uit “Super Mario Bros”.

Super Mario Bros is voor veel gamers de game waar ze mee zijn groot gebracht worden, voor mij is dat niet veel anders, ook mijn eerste spelletje die ik 1987 mocht spelen was Super Mario Bros. Inmiddels zijn we bijna 27 jaar verder en ik speel het nog steeds graag, het is een van die spellen die gewoon leuk blijft. Het is een vrij simpel spel, maar soms best pittig kon zijn. Oorspronkelijk is het spel in september 1985 uitgekomen in Japan, wij hebben er pas in mei 1987 kennis mee gemaakt.

Gameplay

Super Mario Bros is een van de beste games die je kunt spelen op de NES, doordat de besturing zo simpel was, kon iedereen, maar ook echt iedereen, dit zo oppakken en spelen. Je had een D-pad waar je mee deed lopen en met de 2 rode knoppen deed je springen en schieten. Door gebruik te maken van power ups zoals een Paddenstoel, Bloem en Ster kon je de levels halen. Met een paddenstoel werd je groot, daarna kreeg je een bloem waarmee je kon schieten. Maar werd je geraakt, dan was je de power ups weer net zo hard kwijt. Een ster maakte je voor korte tijd onsterfelijk, dat vaak heel handig was. Maar er was nog een paddenstoel die groen wit was, die gaf je een 1-UP. Het doel van het spel was heel simpel, je van links naar rechts om het einde van het level te halen, simpel toch? Het klinkt simpel, maar sommige levels kon het je best pittig maken. Voor mensen die het soms te pittig vonden, gebruikte vaker afkortingen, zo zijn er mensen die het spel al in 5 minuten kunnen uitspelen.

Grafisch

Grafisch valt het er niet heel veel over te zeggen, het is niet te vergelijken met zijn opvolgers, maar voor die tijd was het bijzonder mooi. Vooral als je de Atari 2600 spellen gewend was. Het had een duidelijke achtergrond, die goed te onderscheiden was met de rest van het spel. Mario zag er goed afgewerkt uit, en ook de levels zijn tot op de dag van vandaag meteen herkenbaar. Kort samen gevat, voor een game uit 1985 zag het er goed en netjes uit.

Super Mario Bros is een must have titel voor de NES, iedereen die nog z’n grijs kastje thuis heeft staan, heeft ook Super Mario Bros. Ik heb nog nooit iemand mee gemaakt, met uitzondering van de moderne jeugd, die Super Mario Bros niks vind. Sommige levels waren soms iets te pittig, maar het spel had een super goeie besturing en was daarom leuk om door te spelen.

Heb jij ook een Super Mario Bros., NES, NES Classic?