Linksys NMH300 - Reviews

Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Linksys NMH300 Review

RK88 14 september 2010, 2.918 views

Linksys NMH300

Pluspunten

• looks, fysieke installatie, instellingenmenu

Minpunten

• Tweakbaarheid

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik heb de NMH300 gekocht om als netwerk-storage te gebruiken. Het is eigenlijk een browser-based mediaspeler, maar gezien de prijs waarvoor ik hem kon krijgen was dit interessanter dan een Synology of iets dergelijks.

De installatie van de twee harddisks (2x 1,5TB samsung 5400RPM) verliep soepel. Het apparaat ziet er daarbij gelikt uit en is een match met de routers van Linksys. De installatie was ook snel voltooid. Vervolgens moest ik nog wel de RAID 1 functie intellen via de web-interface. De NMH300 gebruik in combinatie met een Linksys WRT110. Tot op heden heb ik nog niets te klagen gehad over het feit ik maar op 100Mbps/54Mbps werk. Wellicht dat er binnenkort toch een WRT320 voor in de plaats komt.

Ik heb op mijn laptop met Windows Vista tot op heden nog geen geluk gehad met het toevoegen van de Linksys als netwerkstation. Wel is hij benaderbaar via de webbrowser.

De interface van het apparaat is voor de instellingen OK, al had ik graag wel wat meer instelmogelijkheden gezien. De mediaspeler-interface ziet er OK uit, maar gebruik ik amper.

Al met al een prima apparaatje, maar afhankelijk van de prijs. Voor meer dan 50 euro had ik hem niet gekocht

UPDATE 14-09-2010: De verbindingsproblemen met mijn laptop worden niet veroorzaakt door de NMH300. Ik ben erachter gekomen dat het aan de laptop ligt. Om de een of andere reden was een netwerk-service onder Vista uitgeschakeld. Na het inschakelen onder MSCONFIG verschijnt de NAS netjes in het netwerk menu. De waardering van dit product is dan ook omhoog gegaan

Heb jij ook een Linksys NMH300?

Beste RK88,

Wat zijn de overdracht snelheden van dit product?
Lawaai?
Temperaturen?
Ja ik ben ook nieuwsgieirg wil de 405versie kopen met LCD display...