Acer Chromebook Spin 713 CP713-2W-5719

Niet beschikbaar
Specificaties 13,5" • 2256x1504 • 128GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Acer Chromebook Spin 713 CP713-2W-5719 Review

amstel77 4 november 2021, laatste update op 4 november 2021, 329 views Product gekocht

Acer Chromebook Spin 713 CP713-2W-5719

Komend van een Chromeb; ook 1920*1080 was ik bang dat dit scherm te klein zou zijn. Dat valt mee. Handzaam, 3:2 verhouding is erg prettig; voldoende helder; met touch. Toetsenbord is prettig, verlicht. Touchpad goed. Voldoende poorten. Bluetooth maakt snel verbinding. Enige min is geen vingerafdruk lezer en missende delete.

Pluspunten

• batterijlooptijd
  • opstartsnelheid
  • beeldscherm helderheid
  • beeldscherm verhhouding
  • kan veel tabs tegelijk aan (zeker 30) met goede response

Minpunten

• vinger afdruk lezer
  • deletetoets ontbreekt (vergrootglas+backspace)
  • overgangspunt bij beeldscherm omklappen niet instelbaar, gaat soms te snel
  • geluid tijdens videocalls valt tegen, volume kan niet al te hoog, body ontbreekt

Veel uitstekend gescored. Hieronder een toelichting op de goed punten:
Ergonomie: missende vinger lezer, iel geluid
Bouwkwaliteit: scharneerblok aan linkerzijde zit niet recht (maar werkt wel goed)
Prijs: in vergelijking met USA is de boel hier toch wat hoger geprijsd, maar 8Gb geheugen en i5 processor: voor de gangbare laagste prijs op dit moment van € 830 voor een chromebook toch wel duur. In de aanbieding bij Amazon € 630 betaald, dus kan wel wat omlaag.

Deze chromebook is een verademing vergeleken bij de vorige uit 2017 die ik had. Vergeleken bij Windows laptop met ryzen 4800U cpu is browsen en Netflixen in de browser net zo snel. Opstarten: Chromebook wint.

Ik had niet gedacht dat de touch functionaliteit zoveel toevoegt, erg blij mee.

Overall ben ik tevreden met de aankoop, m.n. met de 3:2 aspect ratio, batterijduur en opstartsnelheid (ook van sleep bij dichtklappen naar actief bij openklappen). Als de 3W versie in prijs daalt overweeg ik die aan te schaffen ivm de vingerafdruk lezer. Unlock doe ik nu met Android telefoon die wel unlocked met screen vingerafdruk lezer.

Heb jij ook een Acer Chromebook Spin 713 CP713-2W-5719?