WD Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB - Reviews

Specificaties 500GB • 2.5" HDD (SATA-300) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

WD Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB Review

HolaGanz 12 september 2010, laatste update op 13 september 2010, 4.460 views

WD Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Grootte

Minpunten

• Geluidsproductie

Recentelijk mijn oude harde schijf vervangen voor dit type. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, al is de geluidsproductie wel merkbaar verslechterd (al komt dit doordat ik van 5400 naar 7200rpm ben gegaan). Daarentegen is de harde schijf een stuk sneller en dat is direct merkbaar in het dagelijks gebruik, van het opstarten naar Windows, starten van Firefox tot het compileren van programma's in Visual Studio.

Over betrouwbaarheid, compatibiliteit en ondersteuning kan ik nog niks zeggen, maar ik neem aan dat dit goed zit.

Heb jij ook een WD Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB?

deze review heeft mij aangezet tot interesse ;)

Kan dit ding ook een PS3? zoja, mensen met ervaringen ?
wat bedoel je hiermee? als ik vragen mag, komt er een beetje moeilijk uit.
Ja, dit ding kan ook _in_ een PS3.. maar de snelheid ga je daarvan niks merken omdat het OS / architecture van de PS3 hem tegen houdt. Geen enkele schijf komt over de 10mb/sec heen ongeveer op de PS3.

Dus als je een 7200 toeren schijf gaat kopen heb je alleen maar kans dat hij te warm wordt voor waarvoor de behuizing berekend is, en hij is net zo snel / langzaam als een 5400 toeren schijfje.

Het enige wat uithaalt op de PS3 (en dan verschilt het per spel en hoe de data van het spel is opgebouwd) is access time. En dat kleine verschil ga je niet merken tussen dit en een goedkopere versie van 5400 toeren. Een SSD ja... maar een SSD in je PS3 stoppen lijkt me beetje overkill :).
<knip>

[Reactie gewijzigd door HolaGanz op 13 september 2010 00:12]

Verschil in schrijf en lees snelheden van de oude HDD en de nieuwe?
Temeperaturen?
Verschil in opstarttijd?
etc.
etc.
Sinds gisteren deze gekocht voor mijn laptop.
Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB SATA-300, 16MB, 7200rpm.

Ik moet zeggen: deze schijf hoor je echt niet.
Er is wel degelijk verschil vergeleken met de HD die er oorspronkelijk inzat (die hoorde ik dus ook echt niet en vrijwel niet tijdens lees en schrijfacties), dus vandaar dat ik het als verslechterd aanmerkte.