Logitech G502 Hero Zwart

€ 43,90
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 25.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Hero Zwart Review

HKS-Skyline 3 november 2021, laatste update op 3 november 2021, 188 views Product gekocht

Logitech G502 Hero Zwart

Ik heb een hoop (bijna alleen maar) logitech gaming muizen gebruikt over de jaren heen, de G502 is niet meer van de kwaliteit die Logitech vroeger had. En waarom hebben FPS muizen maar 3 duimknoppen?

Pluspunten

• Accuraat
  • scrollwiel
  • ziet er leuk uit

Minpunten

• double click problemen
  • onoverzichtelijke software
  • gewicht
  • vorm van de grip
  • voorste dpi knop zit te ver naar voren

Ik ben een fanatiek gebruiker van logitech gaming muizen en heb in het verleden iedere keer het nieuwe model blind gekocht. Ik heb zo ook de G700 blind gekocht en vervolgens geen noodzaak meer gehad deze te vervangen, nu was deze uiteindelijk na een jaar of 5 wel aan vervanging toe omdat niet alle knoppen meer even goed werkte. Ik heb stad en land afgezocht naar een bedrade muis met 4 duimknoppen en een snel scrollwiel, dat was niet te vinden dus heb ik uiteindelijk 2,5 jaar geleden maar de G502 gekocht en mij erbij neergelegd dat muisfabrikanten geen brood zien in een FPS muis met 4 duimknoppen. Ik was niet op de hoogte van de double click problemen maar ben daar nu 5 maanden buiten de garantie achter gekomen, ik had meer verwacht van Logitech wat dat betreft. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe muis, dat zal waarschijnlijk geen Logitech meer zijn aangezien er geen alternatieven zijn die aan mijn eisen voldoen, ook voldoet de G502 op andere vlakken niet aan mijn wensen.

In de basis is het een prima muis voor de meeste gebruikers, hij is accuraat, de kliks van de knoppen voelt prettig zolang je geen double clicks hebt en het scrollwiel is een van de belangrijkste redenen om voor deze muis te kiezen. Echter is de vorm van de muis minder prettig dan zijn voorgangers, iets waar ik pas achter kwam toen ik de muis in bezit had was dat de rechter kant schuin afloopt en ik er met mijn pink en ringvinger geen grip op heb, ik houd de muis tussen duim en ringvinger vast en til deze regelmatig op, dat lukt niet met de G502. Oudere Logitech muizen hadden daar een inkeping waardoor de muis makkelijk kon worden opgetild en dit is ook de reden waarom RTS muizen mij niet liggen, deze hebben meer knoppen maar zijn ook een stuk breder en daarom ook niet op deze manier op te tillen. Ik heb dit opgelost door een tiewrap met dubbelzijdig tape langs de rechterkant te plakken. Nu kan ik de muis gewoon optillen. Niet ideaal, maar je moet wat, er zijn een hoop muizen met dit "probleem" en dat zal voor veel mensen een non issue zijn, echter wil ik niet in mijn muis moeten knijpen om hem op te kunnen tillen. De voorste duimknop zit te ver naar voren en ik kan deze alleen comfortabel indrukken als ik de muis verder naar voren vastpak. Het gewicht is ook een punt, ik heb er geen last van, maar kijkend naar alternatieven zoals de Razer Basilisk is de G502 aanzienlijk zwaarder en dat is zonder de gewichtjes.

De software is ook nog een punt van aandacht want deze is simpel gezegd dramatisch, het is verschrikkelijk onoverzichtelijk, instellingen op de muis opslaan en in de software aanpassen is hopeloos, de profielen voor verschillende games werken niet goed en het is volkomen onduidelijk wat waar moet worden aangepast, je verwacht een knop een andere functie te kunnen geven, maar moet dan toch nog verder klikken naar een ander menu etc. De oude software voor de G700 is veel intuïtiever en duidelijker. Ik heb uit frustratie een profiel gemaakt, deze op de muis opgeslagen en de software verwijderd, recent nog wel een keer gechecked, maar er was niets verbeterd op het gebied van de interface.

Al met al is de kwaliteit van deze G502 niet meer wat ik van logitech was gewent ten tijde van de G5 en G9. Ik kan hem dan ook niet aanraden.

Heb jij ook een Logitech G502 Hero Zwart?

Vraag & Aanbod