Huntkey HK-XM-1001 Review

OConnor 12 september 2010, 2.676 views

Huntkey HK-XM-1001

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• 5,25" drive slecht in te bouwen

Gebruikt om een basic systeempje in te bouwen. Weekje in bezit.

Bouwkwaliteit en afwerking
Goed, voelt best stevig. Geen scherpe randen vanbinnen. Binnenkant niet meegespoten maar dat is - vind ik - ook niet te verwachten voor 30 euro.

Inbouw- mogelijkheden
2 x extern 5,25" / 1 x extern 3,5" / 2 x intern 3,5". Dat is minimaal maar voor een internetsysteem als het mijne goed genoeg. Twee opvallende dingen. De HDD's worden in een aparte bay gemonteerd, en daar zitten dempingsrubbertjes in. Dat vond ik goed. En de DVD drive kan maar aan één kant vastgezet worden, omdat er maar één zijpaneel open kan, de andere zit dichtgenageld. Dat vond ik raar. Het resultaat hiervan is dat de drive iets scheef zit (1mm).

Koelings- mogelijkheden
Er is ruimte voor één 90mm fan. Dat is wat mij betreft genoeg voor een gemiddeld mATX systeem, zeker met de koeling van de voeding erbij.

Vormgeving
Ik vind hem clean en wel 'correct'. Beetje matte lak, wel mooi. Van vingerafdrukken geen last.

Installatie- gemak
OK, behalve dus die 5,25" ongein. En de audiokabel was aan de korte kant. Schroefjes waren meegeleverd, dat vind ik ook een plus.

29 euro bij Salland. Da's geen geld voor een kast met deze kwaliteit panelen en dit knappe uiterlijk.

Heb jij ook een Huntkey HK-XM-1001?

Zou je ook een aantal foto's toe kunnen voegen ?
Hoe zit het trouwens met het aantal PCI opties ?