Cooler Master 600W iGreen Power Review

LeNNy 19 juni 2006, laatste update op 19 juni 2006, 1.183 views

Cooler Master 600W iGreen Power

Pluspunten

• 600w en 700w piek zijn uitermate goede waarden
  • tussen 82% en 87% efficientie!
  • 3 * 12v lijnen!
  • 2 * PCI-e aansluitingen
  • Nvidia SLi certified
  • Mooie Finish van de voeding

Minpunten

• Geen ontkoppelbare kabels zoals een Tagan Easycon dat heeft. Ik vind het zelf niet storend.
  • Zwaar ;-)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Omdat mijn vorige voeding het systeem niet meer kon trekken (vaak vastlopers), moest er een nieuwe komen. Eerst wilde ik voor een Antec NeoHE 550w halen. Echter las ik ik verschillende fora dat deze voeding vaak niet stabiel werkt met vooral Asus nForce 4 moederborden.

Mijn pc bevat:
Athlon X2 4200
2Gb mem
3 * Disk
2 * DVD
6 * Fan
Soundblaster Live
7800 GT

Aangezien stabiliteit mijn belangrijkste prioriteit is, maar gezocht naar een andere voeding. Via de Hardware.info site kwam ik terecht bij de Coolermaster iGreen voedingen. Volgens een paar reviews moest dit een super voeding zijn met altijd voldoende vermogen.
Daarnaast zouden de voltage goed zijn, de afwerking erg okee maar vooral de efficientie ervan moest super zijn. namelijk 82 tot 87%. Aangezien dit in warmte en stroom scheelt, deze voeding genomen.

De colermaster was wel 40 euro durder dan de Antec, maar ja kwaliteit mag wat kosten.

Tot nu toe geen enkele vastloper meer gehad. Over de voltages heb ik nog mijn twijfels maar dat komt denk ik door de onnaukeurige uitlezen van de sensoren. De voltages zijn uitgelezen door Asus PC Probe. De voltage zijn:
+3.3v = 3.14v
+5v = 4.95v
+12v = 11.52v

Het valt allemaal nog wel binnen de marges maar goed. Idle en onder vollast zijn de voltage wel zo'n beetje hetzelfde.

Tot nu toe een toppie voeding.

Heb jij ook een Cooler Master 600W iGreen Power?

Heb je geen foto'tjes? :)