1 review

Apple Watch Series 7 LTE (45mm) RVS (RVS)

€ 749,-
Specificaties iOS compatibel en 51,5g - Bekijk alle specificaties

Apple Watch Series 7 LTE (45mm) RVS (RVS) Review

mijansen1987 30 oktober 2021, 2.168 views Product gekocht

Apple Watch Series 7 LTE (45mm) RVS (RVS)

Super product, zeker de moeite waard als je van een series 4 afkomt (zeker ivm de 4G ondersteuning).

Pluspunten

• Staal
  • Snelheid
  • Scherm
  • Medische functies

Minpunten

• Levertijd

Het geeft mij altijd een beetje een kick om net voor officiële releases een product te hebben, maar dat is een beetje mijn ding. Ik ben zelf een Apple-Fanboy zoals men die in de volksmond noemt, dat maakt dat deze review natuurlijk wel een beetje gekleurd.

Afijn, ik had tot voorkort een series 4 welke nog steeds perfect functioneerde, echter was deze alweer 3 jaar oud en heb ik mezelf voorgenomen om dit jaar mijn apple producten te upgraden, (iPhone 13 pro Max, iPad en iMac ((maar dit komt er enkel als er een M1 Max 132" variant is))). Dus ik zat klaar tijdens de preorder en bestelde meteen zodra het kon bij Apple een middernacht blauwe. Tot mijn verbazing kwam er echter vrij snel daarna de melding dat de 4G variant naar Nederland zou komen. Dus mijn bestelling bij Apple geannuleerd en gepoogd om een RvS variant te bestellen via België. Helaas kon ik dit niet bij Apple zelf geregeld krijgen dus bestelde ik tegen 22u s'avonds via de Mediamarkt in Turnhout (uurtje rijden) de 4G RvS series 7. Tot mijn verbazing kreeg ik op de dag van de release een melding dat hij klaar lag en naaste ik mijzelf naar Turnhout.

Het uitpakken was zoals je dat van Apple mag verwachten een feestje, netjes verpakt, goed beschermd, niks op aan te merken eigenlijk. Het RVS was voor mij wel even wennen, want dit glimt tov het aluminium wat mat is, maar het oogde direct al chique. Er zat een Milanese loop band bij, welke perfect matcht met het staal van de watch zelf. Echter sport ik 5dagen per week en dat is af te raden met een Milanese loop band, dus kocht ik er een sololoop bij.

De sololoop is enkel bij Apple te bestellen en daar had ik wel wat onderzoek naar gedaan, daar waar veel mensen zeggen dat je een aantal maten kleiner moet bestellen als het advies van Apple, bleken deze voor mij te klein te zijn en kwam ik uiteindelijk toch op de maat die Apple in het begin al adviseerde.

In gebruik:
Ik gebruik de watch ook om mijn slaap te tracken, daarnaast werk ik onregelmatig dus is het sneller opladen voor mij echt een dikke +. Ik ga er nu even vanuit dat ik een vroege dienst werk en daarna nog 3 uur ga sporten. De avond vooraf heb ik de watch tot 100% geladen rond 22u. dan start ik de volgende ochtend met zn 97% batterij. douchen, Siri vragen om een kopje koffie te maken, ik doe het gelijk met de watch. Als ik op mijn werk ben zit ik meestal nog steeds op 97 of 96%, het scherm staat allways on. Rond 15u zit ik dan op zn 85% en bij aankomst in de sportschool schakelt de watch automatisch om naar niet-allways on en dan sport ik nog een uur of 3. Daarbij luister ik naar muziek en kijk ik met regelmaat naar de voorgang van mn workouts. Meestal is de batterij na het sporten dan nog zn 50%. Tijdens het sporten ligt mn telefoon in het kluisje en die zijn in de kelders, dat betekende tot voor kort dat er geen bereik was en ik dus niet gebeld kon worden (wat soms erg lastig is). Maar met de komst van 4G is dit veranderd.

Sinds vorig week is 4G al via T-Mobile te activeren dus ik heb nu al een aantal keer gebruik hiervan gemaakt, wat perfect werkt ! Het bereik is goed, mensen zijn duidelijk te verstaan en het is ook best snel. Muziek streamen gaat echter wel via Wifi omdat die verbinding in de sportschool gewoon aanwezig is.

Vaak ga ik in de avond nog een stukje wandelen, muziekje op en gaan, tot voor kort moest mn iPhone dan mee, dit ivm mn slimme deurslot, het toch weer bereikbaar willen zijn en om muziek te streamen maar ook dit is nu verleden tijd. Wel moet ik opmerken dat als je muziek streamt dat de batterij dan toch wel zienderogen keldert. Echter heb ik ook mn meest afgespeelde muziek op de watch gedownload, dus heel veel streamen hoeft dan ook weer niet.

Al met al ben ik erg enthousiast over de RvS variant van de series 7, en ook de connectiviteit van 4G is erg fijn.

Nu maar hopen dat we hem weer 3 jaar heel kunnen houden :)

Heb jij ook een Apple Watch Series 7 LTE (45mm) RVS (RVS)?

In de steden heb ik goed netwerk met de applewatch 4 g maar onderweg valt het netwerk toch vaak weg ,zo moet ik toch altijd mijn telefoon meenemen voor nood.