Siemens EQ.6 Plus S700 TE657313RW RVS

Niet beschikbaar
Specificaties Gemalen koffie, Koffiebonen-machine - Bekijk alle specificaties

Siemens EQ.6 Plus S700 TE657313RW RVS Review

KarinMNewbie 27 oktober 2021, 404 views Product gekocht

Siemens EQ.6 Plus S700 TE657313RW RVS

Zeer slechte ervaringen met de service van Siemens. Twee noodzakelijke reparaties van 249,- per keer bij een aanschafwaarde van 787,-

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Hoge reparatiekosten (249,- per reparatie)
  • Geen service van Siemens
  • Twee keer reparatie nodig in 5 jaar

Wij hebben op in oktober 2016 een Siemens EQ 6 700 aangeschaft voor €787,-. Tot december 2020 heeft deze goed gefunctioneerd. Het apparaat staat bij ons thuis en ons huishouden bestaat uit 2 personen. In december 2020 maalde hij geen koffie meer en is hij ter reparatie aangeboden bij Siemens. Deze reparatie heeft ons €249,- gekost, een derde van de aanschafwaarde.
Nog geen jaar later, oktober 2021, lekt de machine water aan de onderzijde als er koffie gezet wordt. Contact opgenomen met de reparatieafdeling en het laten repareren zou opnieuw €249,- gaan kosten. Het apparaat is net 5 jaar oud en is altijd onderhouden volgens het onderhoudsprogramma dat het apparaat aangeeft. We vinden deze kosten buitensporig hoog voor een apparaat van deze prijs en deze leeftijd. Daar het vertrouwen in het bestaande apparaat inmiddels behoorlijk geslonken is, hebben we Siemens gevraagd of zij tegemoet kunnen komen bij de aanschaf van een nieuwe machine. De ‘tegemoetkoming’ van Siemens is zij een aantal koffiemachines voorstellen tegen een prijs die gelijk of hoger ligt dan waar de machines voor worden aangeboden in de winkel.
Verwacht dus geen after sale service bij Siemens!

Heb jij ook een Siemens EQ.6 Plus S700 TE657313RW RVS?

Ik begrijp dat de machine ruim 4 jaar (goed) heeft gefunctioneerd en de koffie goed smaakte maar dat je moeite hebt met de bedragen van de reparaties en de fabrikant geen tot weinig korting geeft op een nieuwe machine. Blijft de vraag in mijn hoofd rondzoemen of je voorafgaande aan de reparaties een offerte hebt gevraagd en hoe de review eruit zou zien toen de machine pak 'm beet twee jaar oud was ?
Er is geen offerte mogelijk, de reparatie kost standaard 249,- waarvoor gerepareerd wordt wat nodig is. Dus bij ons zou dat bijna 500,- zijn voor een apparaat van 5 jaar oud. Deze onkosten verwacht ik niet bij een apparaat van 787,-. Vandaar mijn review.