BTO X-Book 15X1187-AMD Review

brinksmedia 27 oktober 2021, laatste update op 27 oktober 2021, 375 views Product gekocht

BTO X-Book 15X1187-AMD

De laptop is voor de prijs wat ik betaald heb uitstekend. De AMD Ryzen 7 4800H draait moeiteloos alle zware programma's in combinatie met een heerlijke RTX2060. De aluminium behuizing voelt robuust aan en hierdoor kan deze laptop goed tegen een stootje. Keerzijde hiervan is dat de behuizing snel krast.

Pluspunten

• Laag in gewicht
  • Top CPU
  • AAA-games draaien super
  • Goede, stevige aluminium behuizing
  • Voldoende poorten voor schermen / usb devices
  • Trackpad is vergelijkbaar met Apple ( Dikke +)
  • Draait moeiteloos alle Adobe programma's

Minpunten

• Videokaartproblemen
  • Onzorgvuldigheid bij reparatie
  • Lawaaierig bij heavy load

Review BTO X-BOOK 15X1087-AMD
Beste lezer,

Mijn naam is Daniël en ik ben een webdeveloper / digital marketeer. Ik zocht een laptop dat genoeg power had om on the spot bij de klant wat te designen als dat nodig was en verder is het mijn main device. Ik had ook voor een desktop kunnen kiezen maar de portability van een laptop Ik had ongeveer een budget van +/- 1500 euro.
Mijn eisen voor de laptop
- 15" scherm zodat hij makkelijk mee te nemen is
- Laag in gewicht zodat ik niet met een steen onder mn arm loop de hele dag
- Genoeg CPU / GPU power om Photoshop, Illustrator en Premiere Pro tegelijk te draaien
- Numpad omdat ik dit essentieel vind in een toetsenbord
- All aluminium behuizing. Al dat plastic vind ik maar een verschrikking
- Genoeg aansluitmogelijkheden voor externe monitoren

Het was een hele zoektocht om te vinden wat ik zocht. Een oud-collega van mij heeft mij toen BTO aangeraden. Dit omdat de service erg goed is en je zelf kunt bepalen wat er in de laptop zit qua specs. Hieronder volgt mijn spec
Specificaties
– 2 x USB 3.1 Gen1 ports
– 1 x USB 2.0
– 1 x USB type C 3.1
– 2 x Mini DisplayPort 1.4
– 1 x HDMI output port (with HDCP)
– 1 x 2-in-1 Audio jack (Hoofdtelefoon/ Microfoon)
– 1 x 2-in-1 Audio jack (Microfoon / S/PDIF optical)
– 1 x RJ-45 LAN port
Mijn ervaring met deze specificatie
Mijn ervaringen zijn gemixt. Veel positieve maar ook helaas negatieve punten. De laptop werkt echt super. Alles werkt super snel ook de zwaardere programma's. Het beeld is goed en mooi vloeiend dankzij het 120Hz scherm. Thuis heb ik een set-up met drie extra schermen waar ik de laptop op aansluit zodat ik hem kan gebruiken als desktop. Ook dit doet hij moeiteloos. Helaas door het dunne design moet de laptop hard blazen om de CPU / GPU te koelen. Ik heb hier zelf geen last van, omdat ik toch met een Bose Headset aan het werk ben die het geluid filtert. AAA-games zoals GTA V draait hij moeiteloos op ultra.
Update na 6 maand gebruik
Inmiddels heb ik de laptop 6 maanden en is hij helaas opgestuurd naar BTO. Uit het niets zijn de drivers van Nvidia verdwenen van de laptop en krijg ik deze met geen mogelijkheid meer geïnstalleerd en kon ik geen enkel zwaar programma meer draaien. Ik heb contact opgenomen met BTO en ze handelen erg adequaat. Ik kreeg direct de keuze voor een leenlaptop met bijna dezelfde specs als dat de mijne heeft met een i7 9750H, GTX 1660TI & 16GB ram (Wel jammer dat ze maar een 90W oplader mee hebben geleverd bij deze laptop waardoor ik genoodzaakt was mijn eigen oplader te gebruiken). Deze werd opgestuurd in een grote koffer met cijferslot en de code heb ik van BTO Support gekregen. Mijn defecte laptop kon ik weer terugsturen met dezelfde koffer. De verzendkosten hiervan zijn voor mijn eigen rekening, omdat ik een standaard garantiepakket heb. Dat vind ik eigenlijk prima zolang mijn laptop maar weer werkend terug komt. Uiteindelijk na een weekje heb ik mijn laptop weer mogen ontvangen en hij deed het weer. Op de reparatiebon stond dat mijn complete moederboard is vervangen omdat deze defect was. Dat is verder ook alle info die ik heb gekregen van BTO en dat vind ik een beetje karig. Verder wel een top service.
Update na 1 jaar gebruik
Helaas heb ik hem afgelopen week weer moeten opsturen naar BTO met exact hetzelfde probleem. Dit keer heb ik om wat meer uitleg gevraagd met wat er nou precies aan de hand is. De laptop ligt tijdens het schrijven van dit stukje bij BTO, dus dit wordt nog aangevuld.
De BTO X-BOOK 15X1087-AMD is een uitstekende laptop voor de prijs als hij het blijft doen. BTO is een goede partij om zaken mee te doen. Ze luisteren en helpen altijd vrij direct. Ja ze hebben wat kleine schoonheidsfoutjes zoals een underpowered lader meegeven met de leenlaptop of een schroefje wat dolgedraait is maar dat maakt niets uit in mijn geval omdat de rest van de service wel top is!

Heb jij ook een BTO X-Book 15X1187-AMD?