Arctic Freezer 34

Niet beschikbaar
Specificaties 120mm diameter met 28dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Arctic Freezer 34 Review

DocktorDicking 26 oktober 2021, laatste update op 26 oktober 2021, 170 views Product gekocht

Arctic Freezer 34

Prijs kwaliteit verhouding is dik in orde. Vrij simpele CPU cooler die goed zijn werk doet. Makkelijke installatie met alle bijgeleverde benodigdheden (B450 mobo). Komt incl. Artic koelpasta. Voor mij een pluspunt dat er geen RGB op zit.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Installatie gemak
  • Artic koelpasta
  • Stil en goede koeling

Minpunten

• Brackets voor fan fragiel

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5
Klein beetje context

Voordat ik mijn huidige pc ging bouwen had ik een luidruchtig beest die bijna evenveel geluid maakte als een stofzuiger. Dit kan mogelijk mijn review beïnvloeden aangezien ik vind dat deze CPU koeler (Artic 34) nagenoeg fluisterstil is.

Ik heb de Artic 34 freezer geïnstalleerd op een Aurus b450 I pro moederbordje, de installatie was echt een eitje met de geleverde (digitale) stappenplan. De koeler koelt mijn Ryzen 5 3600 prima en draait idle rond de 35/40 graden. Mijn pc is gebouwd in een be quiet base 500 kast met glazen zij paneel, de koeler past hier met gemak in.

Op internet heb ik wel gelezen dat je voor sommige moederborden de backplate moet aanpassen voordat deze koeler erop past. Dus check voor de zekerheid of deze Cpu cooler compatible is met jou Mobo.

Verpakking
Het product was simpel verpakt maar wel compleet. Alles wat ik nodig had voor de installatie zat in het doosje van de Cpu cooler:
  • Koeler grill/blok
  • Cpu fan
  • Bevestiging materiaal voor verschillende sockets (schroefjes/brackets)
  • Artic koelpasta
  • QR code naar digitale stappenplan
Installatie
Met de digitale stappenplan kan een kind van 4 dit nog wel installeren. Heel simpel uitgelegd en stap voor stap wordt er door middel van animaties (gifjes) uitgelegd wat je moet doen. Voor elke ondersteunde socket is een set animaties zodat je een specifieke uitleg krijgt per socket.

Resultaat
Het resultaat is een nette Rgb-loze Cpu cooler. Houdt de CPU netjes op temperatuur en is erg stil.

Heb jij ook een Arctic Freezer 34?