Hisense 55U8QF Zwart

€ 973,82
Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Hisense 55U8QF Zwart Review

dstyle_nl 25 oktober 2021, 959 views Product gekocht

Hisense 55U8QF Zwart

Zeer goed beeld , een uitstekende televisie wanneer je geen Spotify/Chromecast gebruikt. Het OS van HiSense stelt teleur, apps ontbreken en er is geen Chromecast. Het geluid van de "soundbar" is matig, verwacht geen wonderen. Het is wel beter dan de gemiddelde andere telvisie. Kopen voor 600 of lager? Doen!

Pluspunten

• 100 (tot 120hz!)
  • HDR is perfect
  • Localdimming en zwartwaardes
  • Redelijk geluid door soundbar

Minpunten

• App aanbod en werking
  • Support

Ik heb de televisie zelf in de aanbieding kunnen kopen voor 510 euro in Duitsland. Een prikkie voor een apparaat met deze specificaties. Mijn wensenlijst was altijd 100hz+ en QLED. HDR vond ik nog niet eens zo heel interessant.

Dit scherm heeft meer dan 1000 nits helderheid, de piekwaarden komen erg hoog (informatie uit proffesionele reviews). Toen het scherm binnen kwam gelijk geinstalleerd en 4k HDR Dolbyvision content gekeken. Dit knalt je beeldbuis uit, zo hard zelfs dat het pijn doet aan je ogen. Gelukkig heb je verschillende standen voor bijvoorbeeld Dolbyvision (bright and dark). Overdag vind ik de bright prettig en 's avonds de dark.

Zwart is echt zwart, het scherm heeft local dimming en dat zie je. Wanneer je de ultra smooth motion stand aan zet is het gelijk genieten van de hoge refresh rate van het scherm.

De soundbar is geinig maar als je een beetje meer waarde hecht aan geluid dan is het ondermaats. Het is beter dan de meeste televisies maar met nage het laag mid/laag mist waardoor het geluid nooit lekker warm klinkt.

Wel heeft de televisie als nadeel dat er HiSense's eigen OS VIDAA op draait. En dit is niet prettig. Zo ondersteunen ze geen Spotify en werkt de amazon app niet altijd met HDR of 4K gecombineerd. Ook kun je (uiteraard) niet Chromecasten naar de televisie. Wel is het VIDAA OS heel snel opgestart en gaat het zeer vlot door de menu's heen. Dit integenstelling tot mijn vorige televisie meet GoogleTV.

Op een vraag bij HiSense nederland over de software van de televisie kon ik 2 weken wachten op antwoord om vervolgens te horen "Uw televisie is aangeschaft middels grijze import en wij geven daarop geen ondersteuning".

Wat ik wel merk is dat veel content op Netflix bijvoorbeeld niet in 4K is. Met name films die ouder dan jaar of 2 a 3 zijn zijn vaak alleen in fullhd en niet eens 4K. Daar komt bij dat bijvoorbeeld de film "1917" niet eens in HDR is. De televisie ondersteund het meest luxe HDR formaat "Dolbyvision" dit icoon zie je bij Netflix staan wanneer je content af speelt. Op film gebied valt het aanbod mij tegen, veel nieuwe series ondersteunen dit gelukkig wel.

Ik zou me dan ook niet zo snel blind staren op de dolbyvision feature. Zou er een televisie zijn met vergelijkbare specs maar met GoogleTV dan is de keuze snel gemaakt. Ik moet hier bij zeggen dat een losse Google TV stick ook een goede optie zou zijn.

Heb jij ook een Hisense 55U8QF Zwart?

Kun je iets meer vertellen over de Uled techniek ? Dat is nl waar dit type tv op draait.
Hisense claimt dat het zich daarmee kan meten met OLED, is dat ook waar ?
Een tv die "pijn doet aan de ogen" klinkt niet goed. 8-)
Oled is natuurlijk een andere techniek. Maar uled is het zelfde als qled. De helderheid die dit scherm haalt heeft een oled scherm niet. Ik heb echter geen oled om er naast te zetten :)
Zit er toevallig ook een slaaptimer op? :)
Bij welke winkel heb je num voor die prijs weten te krijgen als ik vragen mag?
Het was destijds iets dat leek op een prijsfout in Duitsland die gewoon geleverd werd. Ik heb er 520 voor betaald toen :)
Verdikkeme....zo'n prijsfout zou ik graag bij de 65 inch versie willen zien (nog steeds een hele goeie tv in 2021 naar mijn mening). Thanks! :)
Hoi dstyle_nl, heb je op deze TV ervaring met het afspelen van beeldmateriaal vanaf een usb-stick? Omdat tegenwoordig alles en iedereen streamt wordt dit eigenlijk nooit benoemd in reviews...
Nee dat niet, wel via het netwerk met de ingebouwde speler. Dolby vision lukte daarbij helaas niet. Iets dat mij wel lukt met de amazone fire tv 4k die ik er nu in heb gestopt. Ik vind de amazon firestick dan ook een stuk fijner. En eigenlijk merk je niet eens dat je die gebruikt omdat de afstandsbediening van de TV daar ook op werkt en de tv start met het scherm van de firestick.
Bedankt voor de reactie!

Ik weet niet of de software voor de 55U8QF ondertussen nog geupdate is, maar was inderdaad wel van plan een mediaplayer erbij te nemen, waarschijnlijk dan een AndroidTV met USB poort om alle mogelijkheden te hebben.

Prijs van de TV + mediaspeler lijkt alsnog aantrekkelijk te zijn vergeleken met de volgende 100Hz/direct-LED/'QLED' instap televisies van de bekendere merken, dus wie weet hangt ie dit weekend al aan de muur...
ik had precies het zelfde :) Let wel op dat lang niet iedere speler HDR10+ of dolbyvision ondersteund. Als je op deze televisie dolby vision hebt afgespeeld ga je helemaal nuts, dat is echt mooi beeld.

Overigens is het mij ook gelukt om gewoon te streamen van PC naar de stick door een share op de pc te maken waar je een bestand hebt staan.

Alvast veel plezier van deze televisie, hij is echt de moeite waard :)