1 review

Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 (82H9008UMH)

Niet beschikbaar
Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 (82H9008UMH) Review

Sebke 24 oktober 2021, 1.423 views Product gekocht

Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 (82H9008UMH)

Gekocht in een heuse stenen winkel, toch even het beeld zien en voelen aan het toetsenbord! Tot nu geen spijt! 2 dagen in bezit nu, gisteravond basis instellingen gedaan en de update naar windows 11. So far so good!

Pluspunten

• voldoet aan verwachtingen
  • snel
  • handige sneltoetsen
  • goede wifi ontvangst en snelheid wifi 5 en 6) ac /ax
  • helder beeld, scherper dan voorganger logisch subjectief.
  • weinig onnodige software, was er allemaal snel weer vanaf
  • ondanks grote (17") niet zwaar of lomp
  • kwaliteit lijkt op eerste gezicht dik in orde!

Minpunten

• numlock nodig voor toetsen als home, end, pgup en pgdn
  • door de dunne opbouw blaast bij hogere belasting koeling cpu tegen scherm aaan, is hoorbaar en kan als storend ervaren worden.
  • geen utp aansluiting enkel middels niet meegeleverde adapter
  • accu duur lijkt wat kort met iets meer dan 6 uur.

Gekocht in een heuse stenen winkel! Toch het gevoel van het zien en voelen versus specs.
Voorganger begon kuren te krijgen, vergelijkbaar maar 10 jaar ouder een asus k73e ook een 17 incher, uiteraard met upgrade naar 8gb mem en ssd schijf, niets op aan te merken. Behalve de leeftijd en uit het niets uitvallend beeldscherm zo eens in de 1 a 4 weken uit het niets, random glitter op scherm en enige optie was power knop 5 seconden en herstarten maar. op zichzelf niet zo erg behalve als er gewerkt wordt in notepad++ en je alles kwijt bent van je zo mooie scriptje.. en wat schade rondom..

Lenovo.. Mij is verteld dat het een prima beestje is eigenlijk de oude IBM. Dit gaf al meer vertrouwen dan acer (niets ten nadelen van dat merk maar uit de tijd dat ik deze asus kocht weet ik nog goed dat de een na de ander aan oververhitting door slechte bouwkwaliteit ten onder is gegaan) leuk subjectief detail, in de winkel stond naast mij een beste meneer met een acer van 2,25 jaar oud, precies buiten de garantie, toch even weer die bevestiging dat er volgens mij niet veel is veranderd op dat vlak)

Al met al een heel aardige midrange latop, snel en voor wat multitasking prima in orde, ondertussen over op windows 11, out of the box nog net niet maar windows update was al aardig snel aan het pushen!

na 2 dagen nog geen verdere minpunten kunnen vinden, ik draai meeste vanuit de nas dus opslag is in mijn optiek dik in orde met 256gb. en mocht het toch nog te weinig zijn kan ik er zo een grotere kaart insteken. Ik
kom van een systeem met 128gb ssd en dat ding net net met programmatuur. Dus lijkt mij voor nu voldoende.

prima laptop voor thuis gezien grote scherm en spiegelt niet dus dat is nog een pre met de vorige:)
internet ligt werk als wat img / iso inpak werk. af en toe wat Krita gaat ook prima!

over een half jaartje maar een update over kwaliteit doen, Lenovo blijft voor mij toch nieuw..

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 (82H9008UMH)?