1 review

BenQ SW271C Grijs

€ 1.463,50
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

BenQ SW271C Grijs Review

Sander1977 24 oktober 2021, 267 views Product gekocht

BenQ SW271C Grijs

Waarom heb ik deze niet eerder gekocht?

Pluspunten

• Perfect scherm, ook met accessoires
  • Kleuren zijn geweldig
  • Ziet er ook mooi uit

Minpunten

• Hoogte standaard, scherm is in hoogte verstelbaar, maar de standaard staat tegen een schuine wand

Nu werk ik al jaren als fotograaf, en ondanks alle goede fotoapparatuur heb ik nooit echt geïnvesteerd in een goed beeldscherm. Mijn oude 27" Dell moest ik iedere keer kalibreren, en de kleuren en helderheid kon ik niet meer goed vertrouwen. Ik heb meerdere monitoren bekeken, en dan komt de BenQ toch goed uit de testen.

Het scherm staat tussen de 50 en 60 cm van mijn ogen af en dat is ook de reden waarom ik ook nu weer voor een 27"scherm gekozen heb. Af en toe werk ik achter een 32" scherm, maar dichtbij werken vind ik niet prettig.

Het enige nadeel vind ik de hoogte van de standaard. Deze is niet in hoogte verstelbaar. Mijn bureau staat tegen een schuine wand, en daardoor kan de monitor niet verder naar achteren. Oplossing was mijn bureau verder naar voren halen.

De BenQ heb ik nu een paar dagen in huis, en waarom heb ik dit niet eerder gedaan? Ja, de prijs misschien, maar dit werkt nu zo fijn. Volgende week heb ik weer een aantal fotoshoots (eten & drinken) en dan ga ik hem echt goed testen.

Voor nu... happy!

Heb jij ook een BenQ SW271C Grijs?