Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

€ 339,-
Specificaties 6,5" • 2400x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart Review

CeesBak 24 oktober 2021, laatste update op 28 juli 2022, 1.306 views Product gekocht

Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

Ik had al een poosje een oogje op de Samsung A52. Na een paar maanden gegaan voor de Samsung A52s 5G. Veel mensen zijn positief. Ik nu zeker ook.

Pluspunten

• Prima scherm
  • Weinig extra software
  • Zeer goede batterijduur
  • Veel geheugen
  • Goede camera

Minpunten

• Vingerafdruk scanner is wennen
  • Liever een breder scherm gehad
  • Vochtigheid maakt telefoon wakker

Al een poos op zoek naar een vervanging voor mijn Huawei Mate 9. Een heel fijn toestel waar ik best tevreden over was. Inmiddels begon ik om mij heen te merken dat de camera niet meer meekon, zeker wanneer er weinig licht voor de foto is. De A52 was ik al een poosje aan het volgen toen de A52s uitkwam met nog betere specs en 5G.

Vervolgens een A52s aangeschaft bij Bol omdat het toestel daar voor mij het goedkoopst was. Ik ben behoorlijk enthousiast op twee dingen na. De vingerafdruk scanner in het scherm is wel wennen. Het is in een groot oppervlak zodat je er nog wel eens naast zit en zo het unlocken niet soepel verloopt. Verder is het scherm groot maar smaller dan de Mate 9. Als oudere gebruiker wordt het scherm daardoor minder afleesbaar. Ik merk wel gewenning, dat zeker.

Ik heb gekozen voor handmatig overzetten omdat je dan alles achterlaat wat eigenlijk niet zo belangrijk is. Nog wel een heel gedoe als je Nextcloud gebruikt. Verder blijkt dat Keepass2Android in combinatie met Firefox nog steeds niet lekker werkt. Ik hoopte daar met Android 11 vanaf te zijn....... Ach, wachtwoorden invullen doe je niet elke dag.

Afijn het is de eerste dag dat je de batterij ver op gebruikt. Het opladen duurde ongeveer twee uur. Vanwege mijn routine van opladen in de nacht is dat geen probleem zolang je de avond maar haalt. Dat zal met dit toestel zeker lukken. Enorme batterijduur. Bij weinig gebruik ongeveer 20% per dag wat zal leiden tot 4 dagen tussen opladen.

Al met al zeer tevreden over de nieuwe aankoop!

Edit: de prijs was €383. Ik heb €50 Cashback gekregen en €60 voor mijn oude telefoon zodat mijn prijs op €273 uitkwam. Goede deal!

28 juli 2022: Toch nog even twee opmerkingen:
1. De vingerafdrukscanner in het scherm werkt echt matig. Het duurt een seconde minimaal. Regelmatig berichten zoals "Druk iets langer", heel vervelend.
2. In de zomer is het warmer en transpireer je wat meer. Als je dan de telefoon in je borstzakje heb zitten met het scherm naar je lichaam dan wordt de telefoon regelmatig wakker en worden bedieningen aan het scherm doorgegeven. Ik doe dat regelmatig als ik op de fiets gebruik maak van Google Maps.Dat wordt best lastig.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart?

Treffend dat je de schermbreedte noemt. Ik heb ook een Mate 9, en voor mijn gevoel is dat scherm groter dan dit scherm, omdat het breder is. Dat vind ik erg handig bij kaartlezen en dergelijke. Ik herinner me dat ik ooit de Mate 9 kocht OMDAT het een van de laatst verkrijgbare telefoons was met deze schermverhouding.