1 review

OPPO Reno6 Pro 5G Blauw

€ 431,-
Specificaties 6,5" • 2400x1080 • 256GB - Bekijk alle specificaties

OPPO Reno6 Pro 5G Blauw Review

ronnyvl1967 24 oktober 2021, 5.734 views

OPPO Reno6 Pro 5G Blauw

Prachtig toestel bij unlimited 5G abonnement van 40pm verkregen voor 99 eur met heel uitgebreid gratis fanpack tw 279 eur waaronder enco x oortjes, een case en een style smartband.

Pluspunten

• Waanzinnig snelle oplading
  • Heel handzaam in gebruik
  • Ontzettend goede camera's met veel mogelijkheden
  • Geweldig voor het beluisteren van muziek of kijken naar filmpjes dankzij de perfecte weergave in de hoogst mogelijke kwaliteit indien je een Hi-Res spatial compatibele headphone hebt
  • 5G werkt op almaar meer plaatsen El gevoelig sneller en ontvangst uiterst stabiel
  • Mooie OS met standaard Google apps en weinig maar toch verwijderbare bloatware.
  • Design met ijskristallen achterzijde is echt héél mooi
  • 3 grote versie updates met in november al android color os 12

Minpunten

• Beperkte en moeilijke verkrijgbaarheid originele Oppo cases
  • Hun Gebruikerscompany waarbij nog veel te weinig plaats is voor Europese en VS gebruikers

De global version OPPO Reno 6 PRO 5G die in de Aziatische landen onder de naam OPPO Reno 6 PRO PLUS (eventueel belangrijk bij on-line aankoop accessoires) is uitgebracht is een heel behoorlijk toestel dat onmiddellijk opvalt door haar prachtige afwerking zoals de ijskristallen achterzijde en de geweldig mooie parelmoeren afwerking aan de bovenzijde.

Bij het openen van de mooie opvallende groene doos krijg je bij het uitnemen van het toestel al direct zicht op standaard inbegrepen 65w oplader met geschikte kabel en een transparante siliconen hoesje plus een mapje met benodigde wettelijke informatie plus een naald voor simlade indien je geen gebruik maakt van de e-sim mogelijkheid.

Het opstarten gaat heel snel en onmiddellijk begon het toestel de meest recente update al te installeren nadat je verbonden bent met wifi.
Eens de update geïnstalleerd herstart het toestel en krijg je een mooie animatie op het scherm met opengaande deuren waarachter het licht schijnt.

Het installeren van het toestel gaat enorm vlot als je regelmatig backups hebt gemaakt of indien je van je oud toestel een overdracht doet via het intuïtieve programma Phone Clone.

Eens je toestel gebruiksklaar is kun je het tot in het kleinste detail instellen gaande van icoontjes, kleuren, lettertypes, always on display tot zelf een side slide paneel waarbij je een balkje kunt open swipen waarin apps en snelle handelingen in een mini pop-up screen zichtbaar bovenop het scherm komt.

De OPPO Reno 6 PRO 5G is vooral een heel snel toestel met een ruime 12 gb ram geheugen dat zelfs tot 19 gb kan uitgebreid worden een perfecte basis is om aan de slag te gaan.

Ikzelf gebruik gebruik mijn toestel voornamelijk om muziek te beluisteren, nieuwsberichten te lezen en uiteraard ter vervanging van pc of laptop. Alle persoonlijke persoonlijke administratie waaronder ook mobiel bankieren mede dankzij een heel acurate fingerprint scanner gekoppeld aan de it's me identificatie verloopt soepel en iets waar OPPO absoluut punten mee scoort is dat het een ingebouwde beveiliging heeft waarbij gebruik van bvb mobiele bank apps altijd werken over een extra beveiligde laag waarbij gegevens altijd afgeschermd blijven binnen veilige betaalomgeving.

Daarnaast is de OPPO Reno heel geschikt om media te beluisteren en te bekijken. Doordat het toestel perfect is om muziek in hoge resolutie af te spelen gebruik ik Tidal hi-fi en als je dan bvb gaat wandelen met de hond en je enco x oortjes in hebt dan is het een waar genot muziek zo zuiver en vol dimensie te horen alsof je er middenin zit.
Dit heb je tevens ook bij bekijken van films en series mobiel op de Netflix, Streams, Amazon movies, YouTube clips of tv via de mobiele Tv app van je provider..

Uiteraard is de camera één van de belangrijkste zoniet voor sommige punten om rekening mee te houden bij aanschaf van een toestel en ook hiervoor zit je bij de Reno 6 PRO 5G meer dan goed.
Nu ben ik niet zo ervaren met het nemen van foto's en dan is het een heel handig iets dat Oppo in haar camera app een automatische instelling heeft die voor jou altijd de meest geschikte instelling zal gebruiken opdat je de mooiste mogelijke foto's kunt nemen.
Natuurlijk kun je zelf ook aan de slag met de instellingen en ontdekken hoe ontzettend veel mogelijkheden de instellingen bieden zoals foto's of films met slechte lichtomstandigheden en kun je ook zalig aan de slag met panorama foto's of telezoom waarbij je prachtige foto's met bijna geen waarneembare ruis maakt.
OPPO heeft ook op dit vlak mij meer dan aangenaam verrast.

Maar niet te vergeten is de RENO 6 PRO 5G een smartphone waarmee je ook moet kunnen telefoneren en altijd bereikbaar wilt zijn en hierover kan ik kort zijn dat de ontvangst altijd optimaal was mede dankzij volte en vowifi ondersteuning. Ook buitenhuis online gaan was dankzij de 5G ondersteuning absoluut heel goed met stabiel een gemiddelde snelheid van 180 mbps in 4G zones en 390mbps in 5G zones die nu in meerdere Belgische steden op het Proximus netwerk beschikbaar zijn.

Ik kan alleen dus maar om te besluiten zeggen dat OPPO een prachtig toestel met de Reno 6 PRO 5G op de markt heeft gezet en dat haar toekomst er goed uitziet nu het in november de android 12 update gaat krijgen en Android 13 en 14 ook nog in de pijplijn zitten.

Heb jij ook een OPPO Reno6 Pro 5G Blauw?

Vraag & Aanbod

Ik ben nog altijd aan het wachten op de ColorOS 12 upgrade, verder ben ik ook heel tevreden van het toestel.
Het toestel was ongetwijfeld top maar na veel nadenken en twijfelen heb ik hem verkocht aan een recycle opkoper en mijn allereerste iPhone de iPhone 13 aangeschaft. Ben de erbarmelijke updates van bepaalde fabrikanten zo beu dat het vertrouwen in Android mee stuk is gemaakt. Tevens heeft oppo op hun updateplanning een vermelding geplaatst waarin staat dat oppo Reno 6pro 5G in de EU geen Android 12 krijgt vanwege de beperkingen op de privacy wetgeving in Europa. En eerlijk gezegd verbaast me de iPhone wel heel verassend goed mede ook doordat je naast een goed toestel ook een supergoed updatebeleid krijgt.
Ik heb ondertussen de ColorOS 12 versie gekregen.
En 5G en wifi-bellen werkt ook bij Telenet hier in BE.
Tevreden gebruiker hier, ook van de snellader. (supervooc 65W)