1 review

Samsung VL350 (Zwart)

Niet beschikbaar
Specificaties Stereo met Bluetooth/WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung VL350 (Zwart) Review

JulianB03 23 oktober 2021, laatste update op 9 mei 2022, 150 views Product gekocht

Samsung VL350 (Zwart)

Top geluid in een compacte behuizing. Super gebruiksvriendelijk en handige instelmogelijkheden via de SmartThings app. Lees mijn volledige review! ↓ ;)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit (robuust, slank)
  • Gebruiksvriendelijk
  • Brede inzetbaarheid (WiFi, Bt, Aux)
  • Gebalanceerd, goed geluid en krachtige Bass

Minpunten

• Vrij kleine hoek (voorkant van de speaker) voor het beste geluid

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
Deze stijlvolle slanke speaker met boxy design heb ik via Marktplaats overgenomen voor €50,00, geen moment spijt van gehad. Hij ziet er keurig uit, ik heb eigenlijk überhaupt geen beschadigingen of dergelijke kunnen ontdekken. Inclusief bijbehorende afstandsbediening en handleiding verkregen, is dit voor mij een bijzonder compleet apparaat. Het instellen via ten eerste Bluetooth, daarna WiFi en Aux was erg makkelijk via de bijpassende app. Ik heb er erg veel plezier van!

De geluidskwaliteit is goed en gebalanceerd, het maximale volume ligt erg hoog, en Treble en Bass zijn heel mooi zonder té sterk aanwezig te zijn. Zelf vind ik de Bass die uit deze speaker komt erg mooi, en die heb ik dan ook iets omhoog geschroefd. De hoek waarbinnen je moet zitten voor het beste geluid is alleen wel een beetje klein. Wat dat betreft heb je voor een complete woonkamer eigenlijk twee van deze modellen nodig, wat dan ook fantastisch zal klinken. Het draagvlak van het geluid is namelijk heel goed, en de speaker klinkt gewoon krachtig en 'warm'. Ik heb hem links achterop mijn bureau staan, schuin achter mijn laptop, naast mijn monitor. Hierdoor komt het geluid altijd íets van links, maar ik ben er inmiddels aan gewend en vind het een geweldige unit voor op mijn kamer. Het geluid klinkt gebalanceerd en vooral bij sterke en lage bastonen hoor je dat er zich een goede woofer bevindt in zo'n compact meubelstukje.

Waar ik vooral heel blij mee ben is de brede inzetbaarheid: de speaker kan bediend worden via WiFi en via Bluetooth, en heeft óók nog een 3,5mm jack-ingang voor bedrade audioinvoer. De WiFi gebruik ik nooit - Bluetooth zelden vanwege een kleine vertraging tussen mijn laptop en de speaker - maar ik hang de VL350 eigenlijk altijd met een 3,5mm-3,5mm aux-kabel aan mijn laptop. Hoewel dit een fysieke verbinding is, kan ik nog steeds de afstandsbediening naast mij neer zetten en die gebruiken voor het algemene volume van de speaker zelf. Met Bluetooth-verbinding kan de afstandsbediening via het Windows volumeslidertje het volume regelen. Werkt eigenlijk altijd accuraat en vlekkeloos, en: de afstandsbediening is oplaadbaar (Micro-USB)!

Via de SmartThings app van Samsung kun je een manier van audio-input selecteren (WiFi/Bt/Aux), maar dat kan ook via de makkelijke touch-knoppen aan de rechter zijkant van de speaker. Bij ieder van de drie touch-knoppen rechts zit een kleine oranje led die jouw selectie van de drie aangeeft. Deze led zie je, evenals die aan de voorkant, niet zitten als 'ie uitstaat, heel stijlvol! Via de app kun je ook de geluidsweergave 'customizen', je kunt namelijk ervoor kiezen om bijvoorbeeld de Treble te verhogen en Bass te verlagen, maar je kunt ook een complete equalizer met zes 'breedtes' aan audio instellen. Meer dan genoeg 'smaakjes' om hem eigen te maken dus.

Je kunt de speaker niet compleet uitzetten zonder de stekker uit het stopcontact te halen, maar je kunt 'm wel op 'Pauze' zetten met de ronde centrale touch-knop bovenop, of met het centrale knopje op de ronde afstandsbediening. Hiermee gaat 'ie eigenlijk net zo goed in stand-by. Met de prachtige touch-ring die om 'Pauze' heen zit, regel je het volume. Dat kan natuurlijk ook met de basic ring die om de afstandsbediening heen zit. Heel gebruiksvriendelijke en degelijke bediening, dat is een mooi kenmerk. Je drukt twee keer op een van de centrale knoppen (op speaker of afstandsbediening) om een nummer te skippen, en drie keer om een nummer terug te gaan. Gewoon simpel en handig! Wat ik nog nooit geprobeerd heb met Bluetooth / WiFi, is om via de ingebouwde microfoon van het zendertje een spraakopdracht te geven.

Kortom, een mooi uitziende speaker met een slank design en erg goed geluid. Wat natuurlijk bijdraagt aan mijn tevredenheid, is de lage prijs waarvoor ik 'm (als nieuw) kon overnemen. Deze gave box ga niet zomaar wegdoen, er is nog zat mee te beleven en beluisteren! :*)

~Edit: wauw, de accu van de zogenaamde 'Moving Dial', het ronde afstandsbedieninkje, gaat echt heel lang mee! Ik heb deze afstandsbediening pas na ca. zes maanden van afwisselend gebruik hoeven opladen met Micro-USB.

{ Op de foto heb ik de speaker net overgenomen, en ben ik er natuurlijk heel blij mee 8-) }

Heb jij ook een Samsung VL350 (Zwart)?