Acer AL1916As Review

wpverbeek 13 november 2006, laatste update op 25 november 2006, 949 views

Acer AL1916As

Pluspunten

• Reactietijd
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• Slecht buigzame voet
  • Geen DVI

Ik heb 2 exemplaren van de Acer AL1916AS besteld. En voor mijzelf, en n voor mijn vader. Hiervoor had ik 2 CRT-schermen van respectiefelijk 15" en 17". Mijn keuze is op deze monitor gevallen vanwege de zeer scherpe prijs, en de lage reactietijd van 8ms. Beide monitoren hadden geen dode pixels.

Het scherm heeft alleen een VGA aansluiting, en geen DVI (wat normaal zorgt voor een wat betere kwaliteit), maar de beeldkwaliteit is alsnog prima. Ook kan ik op deze monitor prima gamen en heb ik geen enkele last van ghosting.

De voet van de monitor is van plastic en buigt niet heel erg gemakkelijk mee, ook heeft de voet het nadeel maar weinig kantelbaar te zijn. De monitor zelf vind ik er strak uitzien, met maar een zeer kleine rand, wat voor mij zeker een pluspunt is. De knopjes zitten prima vast op de monitor.

Ik vind deze monitor een prima prijs-kwaliteitsverhouding hebben, en heb geen spijt van de aanschaf ervan.

Update 10-09-2006: De voeding van het beeldscherm van mijn vader is kapot gegaan, de monitor gaat niet meer aan en laat zelfs geen LEDje zien.

Update 10-11-2006: De monitor is teruggebracht van Salland, heeft allemaal nogal lang geduurd, maar hij doet het weer.

Heb jij ook een Acer AL1916As?

Hoge reactietijd?

Ik denk dat je lage bedoelt, want 8ms is best laag (als de technische gegevens kloppen) ;)
Bedankt, idd een stomme fout |:(
Ik heb het aangepast...