Sony WF-1000XM3 (Zwart)

€ 128,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM3 (Zwart) Review

sumac 22 oktober 2021, 313 views Product gekocht

Sony WF-1000XM3 (Zwart)

Fijne oortjes voor tijdens het werk om geluid weg te filteren zonder je compleet af te sluiten.

Pluspunten

• Oplaadcase
  • Connectie
  • Geluid
  • ANC

Minpunten

• Kleur oplaadcase

Fijne oortjes die goed werken met m'n iPhone 12. De connectie is meestal snel opgezet en vaak hoef ik er niks voor te doen. Soms duurt het even, soms connect ie niet en moet je het handmatig doen. Of dat aan de telefoon of aan de oortjes ligt weet ik niet. Fijn is dat ie stopt als je de oortjes uit doet. Hou je ze vast bij de eartip, dan kan er vanalles gebeuren, kan de muziek gaan spelen, of krijg je opeens een voice command optie op de telefoon.

Ik heb nu één keer gehad dat één oortje niet werkte, de andere wel. Het enige wat dit oploste was een reset: oortjes in de case, klepje open, touchpad ingedukt houden totdat ie knippert, dan snel knippert. De youtube video die dit uitlegt beschrijft overigens een ander knipperpatroon. Dit doe je per oortje.

Als ik ze in doe, dan zitten ze niet meteen goed, en moet je even later nog een keer aanduwen. Dat lijkt me een probleem dat bijna al deze dingen hebben. Met bedrade oortjes had je dat minder, omdat ze kleiner waren en lichter, en dus was er minder risico dat ze uitvielen. Deze oortjes blijven meestal goed zitten als ikzelf maar blijf zitten. Bij bukken vallen ze snel uit. Fietsen of hardlopen met deze dingen is voor mij geen optie. In de fitness zou het kunnen, omdat je daar meestal toch redelijk rustig beweegt en op één plek blijft.

Het geluid is goed, maar niet heel goed. Een tweede keer aandrukken helpt, zodat ze dieper zitten en beter aansluiten. Voor mij is het functioneel goed. Ik heb ook de WM-1000XM3 (over ear), en dat geluid is van een andere orde. Die koptelefoon vind ik echter niet fijn op het werk. Het is zo'n groot ding, en ik sluit me dan teveel af, wat ik niet prettig vind.

Ik werk in een kantooromgeving waar het op sommige dagen ontzettend druk is. Dit kan erg storend zijn. Ik zag collega's oortjes en koptelefoons gebruiken, en het bracht me op het idee zelf oortjes te kopen. Aanvankelijk ben ik op zoek gegaan naar oortjes zonder ANC, maar uiteindelijk heb ik toch wat meer geïnvesteerd. Ik heb het geluid meestal heel zacht staan, zodat ik voldoende ruis (muziek) heb om me beter te concentreren, en het toch hoor als mensen me aanspreken.

De oplaadcase is handig, de oortjes klikken magnetisch snel in de case. Ze accu gaat redelijk lang mee, maar tussendoor opladen is een must. Het klepje van de oplaadcase heeft een zalm-goudachtig kleurtje, en dat is een beetje te lipstick voor mij. Maar de oortjes zijn zwart, dus veel maakt het niet uit.

Ik heb dit ding tweedekans gekocht voor ongeveer 100 euro (kras op klepje), en dat maakt het een prima koop. Ik zie dat de XM4 uit is, voor 279 euro, en dat is echt teveel voor mij. Dan zou ik eerder de airpods met ANC kopen.

Al met al ben ik dik tevreden, want ik kan me beter concentreren op het werk, en daar begon het mee. En ze zijn natuurlijk makkelijk mee te nemen.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM3 (Zwart)?

Vraag & Aanbod