Sharkoon SKILLER SGS40 Zwart

€ 279,-
Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Sharkoon SKILLER SGS40 Zwart Review

MikeT80Testpanel 22 oktober 2021, laatste update op 22 oktober 2021, 170 views Testpanel

Sharkoon SKILLER SGS40 Zwart

Een goede stoel voor gaming maar niet te vergelijken met een kantoor stoel (8+ uur)

Pluspunten

• Complete set
  • Extra rubberen wielen
  • Kantelmechanisme

Minpunten

• Zitdiepte niet te verstellen
  • Extreem breed zitvlak
  • Synthetisch leer

Beste Mede Tweakers,

Tijdens het "Oktober Testfest" heb ik mij opgegeven om de Sharkoon Skiller SGS40 te testen, en ik was één van de gelukkigen die deze stoel mocht testen.
Juist op het moment dat ik door het vele thuiswerken aan het wachten was op een reparatie van mijn "Prof Chair Sano NEN 350". Dit kwam natuurlijk goed uit en gaf mij mooi de gelegenheid de Sharkoon Skiller SGS40 te vergelijken met een echte 8+ uur kantoor stoel.

Misschien belangrijk voor de review; ik ben een ICT-er (werk dagelijks 8 uur aan een bureau) van 1.78m met het nodige overgewicht. Wat natuurlijk bij het gebruik van een stoel ook meetelt.

De opbouwfase:

De stoel kwam binnen als een groot pakket van, volgens de pakbon, 38kg

Dit pakket bestond uit 3 delen:
1. De stoel zelf.
2. Een extra set wielen (rubber).
3. Een vloer mat.

De stoel kwam in een doos als bouwpakket en moest dus zelf in elkaar gezet worden.

Ik had besloten mij aan de handleiding te houden voor het in elkaar zetten van deze stoel.
(iets wat ik normaal niet doe, normaal is de handleiding een naslag voor als je er niet meer uit komt). De handleiding is echt een pluspunt, mocht je er met deze handleiding niet uit komen dan zal het je waarschijnlijk nooit meer lukken.
Het is voor mij een tijd geleden dat ik zo’n duidelijke handleiding heb gezien.

En daar staat die dan:

Er blijven zelfs nog enkele reserve-onderdelen over.
Lastig voor de autisten onder ons.

Mijn indruk en afwerking:

Toen het pakket binnen kwam was mijn eerste indruk; wat een enorm pakket.
Ook na dat de stoel in elkaar gezet was is het een enorme stoel.
De stoel blijkt van synthetisch leer, iets waar ik zeker zomers geen voorstander van ben; maar nu (nog) niet kan testen.
De plastic kapjes om de schroeven mee af te dekken lijken er wel op het laatste moment bij gezocht. Het functioneert, maar oogt goedkoop en de afwerking is minder.
Het zitvlak is enorm, en hoewel ik breder ben dan gemiddelde Nederlander is deze zelfs voor mij nog extreem ruim. Tevens mis ik het instellen van de zitvlakdiepte, maar dat is waarschijnlijk omdat ik een kantoorstoel gewend ben.

Natuurlijk zijn niet alle punten negatief,
Deze stoel kwam als een compleet pakket met vloermat en extra wielen. Deze extra rubberen wielen rollen extreem fijn door de kamer.
Het kantelmechanisme van deze stoel is iets wat mijn kantoorstoel niet heeft; en is iets voor mij iets om eens verder te testen. Misschien wel een “Power-Nap” tussendoor.

Materiaal:

De stoel bestaat uit verschillende materialen:
- Hard plastic of zacht rubberen wielen
- Het “voetkruis“ van metaal
- Zwaar metalen gasveer
- Base constructie van metaal
- Zitvlak en rugleuning van synthetisch leer
- Armsteunen van een hard kunststof

Conclusie:

Zou ik deze stoel zelf voor rond de €319 kopen? (huidige pricewatch prijs)
Ik denk het niet. De stoel voelt stevig en solide aan, maar gezien mijn gebruik zie ik toch wel degelijk het verschil tussen een gamingstoel en een kantoorstoel.
Ik vind hem extreem breed waardoor mijn armen niet lekker kunnen rusten op de armsteunen.

Heb jij ook een Sharkoon SKILLER SGS40 Zwart?

Ik heb slechte ervaringen met pu leer en daarom heb ik een paar jaar geleden een echt lederen bureaustoel gekocht. Alleen de achterkant is pu leer, maar dat vind ik niet erg. Kostte me iets meer dan 400 euro, maar was elke cent waard, want makkelijk schoon te maken en niet na een paar maanden al scheuren in het pu leer. En zit bovendien heerlijk. Nodig ook, want ik zit er de hele dag op. Ik sta overigens welk elk half uur op.