1 review

Cooler Master Addressable RGB Led Controller

€ 32,95
Specificaties zonder lcd-scherm - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Addressable RGB Led Controller Review

GC_Vos 22 oktober 2021, laatste update op 22 oktober 2021, 479 views Product gekocht

Cooler Master Addressable RGB Led Controller

Prima ARGB controller met veel aansluitmogelijkheden en ondersteuning vanuit Cooler Master.

Pluspunten

• Redelijk betaalbaar i.v.t. sommige andere controllers
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Ruime ondersteuning CM RGB producten

Minpunten

• Geen montagemateriaal, los geleverd

Kwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Deze controller is geschikt voor 3-pins ARGB producten. Ik heb deze getest met Sickleflow ARGB fans en de Cooler Master Addressable RGB LED Strip. Ik kan dus niet spreken over compatibility met fans en RGB strips van andere merken, hoewel ik verwacht dat deze er ook op aangesloten kunnen worden.

De aansluitmogelijkheden van deze controller zijn erg goed! Doordat ik zelf geen moederbord met 5V ARGB aansluiting heb, zocht ik een manier om toch ARGB aan te sturen. Dit lukte makkelijk d.m.v. een bijgeleverde adapter voor een normale interne USB 2.0 header. De controller heeft daarnaast ook een 4-pins RGB aansluiting. Ik kon al mijn fans en RGB strip vervolgens aansturen met de MasterPlus+ software: https://masterplus.coolermaster.com/

Dit werkte allemaal super vloeiend en ik had geen problemen bij de installatie. De software is minder uitgebreid dan de iCUE software van Corsair, maar heeft voldoende mogelijkheden om een of twee kleuren in te stellen, of om een standaard regenboog effect te creëren. Ik kan niet zeggen dat dit samenwerkt met bijv. Aura Sync, volgens mij is dit ook niet helemaal de bedoeling.

De controller heeft een aantal fysieke knoppen waarmee je door kleuren heen kan cyclen, maar ik kan me weinig mensen voorstellen die telkens hun zijpaneel willen loshalen om daarbij te komen. Er zijn wel een boel extra kabeltjes en adapters bijgeleverd, waarmee je bijvoorbeeld je reset knop zou kunnen gebruiken om door de profielen heen te gaan. Erg fijn dat dit soort adapters erbij zitten, hoewel de ene meer nut zal hebben dan de andere.

Ik vind het jammer dat er geen montage materiaal is bijgeleverd. Voor de prijs had er best wat dubbelzijdig tape bij kunnen zitten. Toch ben ik niet ontevreden. Het kastje doet waar het voor bedoeld is, vooral als je een tekort heb aan RGB connectors op je moederbord.

Heb jij ook een Cooler Master Addressable RGB Led Controller?