LG CineBeam PF610P

€ 651,89
Specificaties Full HD DLP-beamer • 120" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

LG CineBeam PF610P Review

ed-oorklepTestpanel 22 oktober 2021, 114 views Testpanel

LG CineBeam PF610P

Kleine beamer die makkelijk te plaatsen is. Door de koreaanse handleiding niet alle instellingen kunnen vinden. Beeldkwaliteit is goed, overdag is de helderheid en contrast minder. Mooie feature het webOS met Wifi, bijvoorbeeld Netflix draait native. De kwaliteit van de spaekers is een minder dan een normale tv.

Pluspunten

• beeldkwaliteit in een donkere kamer
  • Formaat
  • webOS
  • WiFi

Minpunten

• Koreaanse handleiding
  • Helderheid overdag
  • Audio kwaliteit

Contrast / helderheid Score: 3

Via het testpanel kreeg ik een uitnodiging om deze beamer te testen en te voorzien van een review. Omdat ik altijd al gecharmeerd ben geweest van beamers in verband met de beeldgrootte en het bioscoop effect, ben ik ik hierop ingegaan.

1e conclusie, het bioscoop effect is er, daar waar het de beeldkwaliteit aan gaat.

Featureset

Deze beamer zit goed in de features, het WebOs in combinatie met de ingebouwde WiFi zorgt ervoor dat je snel en zonder extra kabels of kastjes al iets kan kijken.
Wil je meer en wil je andere apparaten aansluiten dan zijn er voldoende mogelijkheden (USB x2, HDMI x2, Ethernet).
Zelf heb ik hem met de Mi Box gebruikt en dat werkte prima.
Minder vind ik de ingebouwde speakers, uiteraard begrijpelijk omdat het zo'n compact apparaat is. Maar als je de beamer als dagelijkse tv zou gaan gebruiken is een dedicated audio-systeem geen overbodige luxe.
Daarnaast heb ik niet kunnen vinden hoe het beeld aangepast kon worden om finetuning te doen voor het voorkomen van de trapezium vorm. Ook het waterpas zetten van het beeld is niet gelukt. Ik vermoed dat het kan, maar de koreaanse handleiding was hier voor mij niet erg behulpzaam.

Contrast & helderheid

Zo lang de kamer waar gekeken word donker is is het contrast en de helderheid helemaal prima. Maar zoals te verwachten, zodra er wat zonlicht binnen komt wordt dit snel minder. Zwart wordt grijs en alles vervaagd. Maar voor een beamer viel het me niet tegen, wat er gebeurd is nog prima te volgen en ondertiteling blijft prima leesbaar.

Geluidsproductie

Een beamer maakt in principe altijd herrie. Maar ik vond de geluidsproductie alleen storend als er geen muziek of dialoog in de uitzending zat. Daar komt nog bij dat de opstelling met de beamer achter de bank net iets hoger dan je hoofd hierin de minst optimale was.
Dus de geluidsproductie was zeker acceptabel zo dichtbij en in een vaste opstelling zeker laag te noemen.

Zonder enige voorkennis had ik deze beamer ingeschat op een prijs van rond de 600-700 euro.
Maar met de features die geleverd worden en wat deze beamer stand-alone al kan vind ik de adviesprijs van 849 euro niet zo gek.

Heb jij ook een LG CineBeam PF610P?