Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

€ 339,-
Specificaties 6,5" • 2400x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart Review

ErikRo 21 oktober 2021, laatste update op 29 november 2021, 935 views Product gekocht

Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

Prima toestel voor deze prijs 312 euro bij mijn abo verlenging kpn.

Pluspunten

• Goed afleesbaar als ogen wat minder zijn
  • Relatief grote accu

Minpunten

• Laad erg langzaam op zelfs met 25W snelladen

Omdat mijn vorige toestel S10E voor mij zo goed als onbruikbaar was geworden, scherm amper meer af te lezen in beetje zon. De batterij 3x sneller leeg dan toen ik hem net had. Moest er een nieuwe komen
Ik kon kiezen of €300 voor nieuw scherm en batterij of een nieuw toestel kopen het werd dus de laatste.

Ik kende de A serie al. Ik kocht die vaak voor vriendin neem zelf de S serie maar die was nu echt te duur voor wat het bood. Toen kwam deze aanbieding voorbij 312 ipv 400 is een koopje. Snel even wat reviews bekeken en die waren positief. Dus de gok genomen

Meteen gekeken of Samsung Smart echt alles overzet van oude toestel naar nieuwe.
De vorige transitie met Google back-up ging niet geweldig. SSmart doet z'n werk beter. Moest alleen nog alle wachtwoorden van alle apps en sites invullen en 1 bepaalde navigatie app wilde favorieten niet overzetten en koste paar uur om ze te vinden en handmatig te kopiëren.

Het toestel tja wat kan ik zeggen? Veel groter en dat beviel me toch meer dan ik had gedacht alles is net wat beter leesbaar. Goedkoop gevoel nee niet echt tenzij je perse de hele tijd op achterkant toestel wil tikken met je nagel. Ik heb trouwens voor 5 euro een beschermend achterkantje gekocht die ook zijkanten beschermd bij een val maar toch heel dun is. Meestal moet ik die met veel moeite uit China laten overkomen. Probleem opgelost.

Snelheid was goed voor alles wat ik deed (geen gamen btw).

120hz zal beter zijn maar merk daar verder niet veel van.
Ik merk echt wel dat in en uitzoomen op mijn navigatie de S10E, toch alweer 2 jaar oud echt behoorlijk sneller ging. Maar dat was het enige waar wat ik merkte

WIFI, de A52S heeft nieuwe standaard wifi6 geloof ik, maar snelheid (speedtest) was 2/3 van S10E Zo werden ze ook herkend op netwerk als 120mb en 180mb toestel. .

Foto's nog niet echt goed bestudeerd, lijkt goed te werken maar maar welk toestel beste foto's maakt kan ik nu nog niet zeggen. Jammer genoeg zit er geen optische zoom op. Al was het maar 3 x dat zou echt schelen in praktisch nut. Je kunt tenslotte niet overal dichtbij bij komen.

GPS Fix vinden incl looprichting deed hij veel beter dan de S10 bijna instant, waar het op de S10E soms 10 tot 20 sec duurde.

Vingerafdruk scannen ik las dat mensen problemen hadden. Geen last van gehad elke keer realtime ontgrendeling. Nooit een foutmelding.

Adapter 15 watt krijg jer bij genoeg voor 33% na 30 minuten snelladen of 21% bij normaal laden. In te stellen bij opties snelladen aan uit.

Je kunt ook een 25 watt lader aanschaffen mits die maar PPS ondersteund. PD (Power Delivery) wordt niet ondersteund. Daarmee kwam ik zelf op 45%.

Al met al erg tevreden met dit toestel. Mooi groot scherm, goed afleesbaar, tekst scherp, kleuren prachtig. Laden kan en moet echt veel sneller. Kijk maar naar de Chinese toestellen.
Zoom optisch zou fijn zijn maar dat vind je vaak alleen op hele dure toestellen helaas :-(

Edit: Ik schreef toen dat WIFI niet zo snel was. Langzamer dan mijn veel oudere S10E.
Vandaag verplicht een nieuw modem moeten installeren van Ziggo. Tot mijn verbazing is de snelheid zowat verdubbeld zowat 300/30Mbps.
Mijn Ubiquetti Accespoint is zelfs niet meer nodig

Heb jij ook een Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart?