Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart Review

sjirafje 21 oktober 2021, 110 views Product gekocht

Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart

Leuk stickje voor een leuke prijs.

Pluspunten

• Soepel schuifsysteem
  • komt met encryptiesoftware

Minpunten

• voelt goedkoop aan
  • had kleiner gekund

Schrijfsnelheid in W7 bij het kopiëren van bestanden is 18,5-21,7MB/s. De leessnelheid ligt rond 33-36MB/s
Deze waarden komen aardig overeen met wat de testsoftware meet:

Als voorbereiding op een mogelijke videokaart-drop bij NBB wilde ik even iets goedkoops kopen zodat mijn gegevens alvast bij hun in het systeem zouden staan. Na kort zoeken uiteindelijk voor deze usb-stick á €5,99 gekozen. Heb er nog niet echt een bestemming voor, Ik denk dat hij MP3tjes voor in de auto mag gaan bewaren.

Het is geen snelheidsmonster, maar daar koop je deze natuurlijk niet voor. De behuizing voelt wat goedkoop (licht) aan maar het schuifsysteem werkt soepel en heeft een duidelijk klikgeluidje. In vergelijking met andere moderne usbsticks heeft deze zeker niet de kleinste behuizing maar hij lijkt me klein genoeg om aan je sleutelbos te hangen.

Over betrouwbaarheid kan ik natuurlijk nog niets zeggen. De garantietermijn van 5 jaar past bij een usb-stick in deze prijsklasse.

Hij wordt geleverd met SanDiskSecureAccess encryptie software. De software werkt simpel, ik heb geen idee hoe goed de beveiliging is.

Al met al lijkt het tot nu toe een leuk stickje voor een leuke prijs.

Heb jij ook een Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart?