Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 177,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

stevegek 21 oktober 2021, 351 views Product gekocht

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Wil je de beste noise cancellation, een lange accuduur en hou je van topkwaliteit muziek, doe dan gewoon éénmalig de damage van deze prijs... en geniet jaren van de muziek waar je van houdt.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise cancellation
  • Functies door tappen
  • Fitting
  • Prima bakje
  • Accuduur

Minpunten

Maandje terug Apple Earpods Pro gekocht na veel research. Ik wou eigenlijk de Sony WF-1000XM4's maar vanwege het eco-systeem en de net wat goedkopere prijs toch gedaan. Erg happy mee, zaten prima, noise cancellation was prima en geluidskwaliteit was prima. Maar ook iemand anders vond ze nice, dus ze zijn na 3 weken gestolen op werk in de pauze.

Compleet impulsief toch deze gekocht omdat ik toch wel heel benieuwd was, dus ik kan ze goed vergelijken. Daarnaast ben ik wel echt een liefhebber van audio, met gaming headphones, Surface headphones en een dure Grado headphone. Dan ga je de verschillen wel merken.

Waar zitten deze?

Als allround on the go headset een top earbud. Ze zitten allereerst ontzettend comfortabel en de grote knobbel valt juist lekker in mijn oor. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. De foamy buds zitten stiekem veel lekkerder dan de silicone buds van de Apple pro's. Door het foam vormen ze namelijk echt op je oor.

De noise cancellation is echt véle male beter dan de Apple pro's. Dit verschil is significant. Geluidskwaliteit is ook vele male beter. Prima equalizer, maar op de 0 0 0 0 stand vind ik het detail in de muziek ontzettend fijn. Een goede bass die totaal niet de rest van het geluid wegblaast. De mid's en high's komen goed tot hun recht, en je hoort het detail gewoon. De verschillende sounds zijn individueel goed te horen.

Belkwaliteit is prima. Uiteraard blijven het earbuds en is het geen studiomicrofoon, maar het is echt wel prima. Ik heb deze trouwens getest op een iPhone. Ik hoor hier en daar dat het op android nog iets beter zou zijn. Ik -en mijn meetinggenoten- vinden de mic helder klinken voor wat het is.

Als ik ze zo vergelijk met de Apple's dan is de prijs het enige nadeel. Voor de rest is dit een dikke 10.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?