Far Cry 6, Windows Review

cricqueTestpanel 21 oktober 2021, 99 views Testpanel

Far Cry 6, Windows

Zeer leuke game die je van in het begin meeneemt in het verhaal, zelfs als je de vorige delen niet allemaal meegemaakt hebt. Je ziet echt dat er veel tijd in het spel gestoken is met een niet al te ingewikkelde gameplay

Pluspunten

• zeer veel mogelijkheden
  • mooi verhaal
  • grappig bij momenten
  • mooie graphics

Minpunten

• soms wat eentonige missies

Algemene beoordeling
Ik ken far cry alleen van de eerste versies. Dus ik kan niet vergelijken met vorige versies. Je wordt direct meegenomen in het verhaal en je wilt wel blijven spelen, want elke keer is er wel wat nieuws. Je bent "vrij" met een guideline om verder in het spel te komen. Wil je te voet rondlopen dat kan, wil je een voertuig, een paard, een vliegtuig, je kiest zelf zowat je transport. Je kan "vrij" rondlopen, maar op een gegeven moment moet je terugkeren want je bent niet krachtig genoeg. Het spel is zeer uitgebreid en ook de interactie met karakters zit wat humor in. Het enige wat ik negatief kan bedenken is, na een tijdje beginnen de missies erg op elkaar te lijken. Maar ze passen wel in het verhaal.
Gameplay
Je kan kiezen hoe je missies doet, stealth of gewoon binnenlopen en alles kapot knallen. Als je toch sterft, begin je opnieuw met volledige ammo. Er is zeer veel te doen, je hebt een enorme keuze aan wapens, die je kan upgraden en customizen op verschillende plaatsen. Tevens kan je door middel van een gsm te gebruiken scouten welke guns & ammo je best nodig hebt voor je ergens gaat binnenstormen. Dit is misschien voor sommige net iets teveel, ik vind het wel wat hebben. Maar het neemt wat tijd weg als je wat meer actie wenst. Qua voertuigen en guns is er een heel arsenaal beschikbaar. In het begin beschik je over wat standaard wapens, waarmee je een heel tijdje verder kan. Zo moet je niet direct upgraden en kan je meteen "erin" vliegen. De meeste cutscenes kan je wel skippen, maar is eigenlijk zonde want er is veel tijd ingestoken. Als het spel moet laden krijg je wel een leuke quote te zien die zeker past bij het spel
Coop-gameplay
Ik ken geen mensen die dit spel spelen, althans voorlopig toch niet, dus niet getest. Lijkt me wel leuk, maar ik speel liever solo
Prestaties
Ik heb een 3700x, 2060 super, 32gb ram, b550 mobo en WD750 nvme drive. Alles draait zeer soepel. Ik heb gewoon de default instellingen laten staan en even getest met nvidia panel en zit constant boven de 100fps en meer
Kwaliteit & stabiliteit
Je ziet dat er tijd ingestoken is, de kwaliteit is hoog en heb geen crashes gehad. Heb je niet de laatste nvidia driver op je systeem krijg je wel een irritante popup tot je gaat updaten. Het zwemmen net boven water was wel zeer mooi om te zien. Het enige wat soms wel moeilijk is als je een voertuig aan het besturen bent om los te geraken als je in een wat moeilijke situatie zit, maar dat lukt altijd wel. Het spel draait dus zeer vlot en stabiel. Kwaliteit van de cutscrenes. Ik heb nu zo een 8 avonden 2-3u per avond aan het spelen geweest en geen bugs/glitches gezien.
Besturing
Het is een shooter, maar er zit een verhaal in. De controls zijn niet zo moeilijk, maar je zal wel regelmatig moeten swappen tussen guns/ammo. Aanpassingen aan de besturing zijn zeer simpel uit te voeren, maar je moet wel elk voertuigtype apart instellen, een optie voor "all vehicles" is er niet, en dat ligt ook wat moeilijk omdat je veel meer kan met een vliegtuig dan bijvoorbeeld een paard.. Maar voor de rest is het gewoon een shooter, knallen en dingen opblazen is gemakkelijk. Je moet alleen wat tijd maken voor wat moet ik wat gebruiken. Maar eens je dat door hebt is dit zeer gemakkelijk
Aangezien ik in het testpanel zit kan ik me niet echt uitspreken over de prijs. Is het zijn geld waard moest ik het moeten betalen, voor mij wel.
Een zeer goed spel, je bent "vrij". Of de game herhaalbaarheid heeft, is mij een grote vraag. Voor sommige wel, daar heb ik nog geen beslissing over. Ik heb nog wel ettelijke uren te gaan

Heb jij ook een Far Cry 6, Windows?