Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

€ 339,-
Specificaties 6,5" • 2400x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart Review

Antonio di 21 oktober 2021, laatste update op 19 juli 2022, 2.203 views Product gekocht

Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

Gekocht voor mij zus op 21-sep-2021-voor-397-euro-bij-Simpel, die komt van een Samsung-J7-android-4.4-5jr-oud. Niet te zware telefoon met een fantastisch goed Amoled-scherm, erg belang voor mijn zus die slecht ziet. De camera is van uitstekende kwaliteit. De A52s 5G maakt op_mij een betere-bouw-indruk (moet-in-praktijk-nog-blijken) dan de A50 van Samsung van mijn dochter.

Pluspunten

• prima camera
  • Vlotte processor. Is het "meer geld' waard t.o.v de Samsung A52 4G
  • fantastisch Amoled scherm
  • Refresh-rate 120Hz is geld meer waar t.o.v. Samsung A52 4G met refresh rate 90Hz
  • Nu (21-10-2021, zie Pepper.com) slechts 327 euro voor Studenten

Minpunten

• Samsung bediening logica is niets voor mij

log
Als van de Tweakers "laatste update" datum in deze LOG niets vermeld staat, heb ik alleen tekstuele aanpassingen gedaan of taalfoutjes hersteld. Dus geen echte inhoud verandert.
9-11-2021; "A52 G5"/"A52 5G" moet zijn "A52 4G " . De "G5" doorgestreept/vet-gemaakt en 4G erachter gezet bij de A52. In "minpunten" 5G vervangen 4G bij de A52 (doorstrepen kan daar niet).

Het Toestel
Het is echt een fantastisch goed toestel (voor mijzelf te duur) maar mijn zus wil een Samsung om dat ze de bediening daarvan gewend is (ze heeft ook een Samsung Tab S7). Ik heb een Motorola G 5G plus (gekocht voor 200 euro) maar deze Samsung A52s 5G (400 euro) heeft een echt beter scherm, een betere camera en is lichter in gewicht en heeft een iets handzamer formaat. Maar goed hij kost het dubbele!. De meerprijs t.o.v de A52 4G G5 is die zeker waard (beter soc, hogere refresh rate, scherpe aanbiedingen, Nu 21-10-2021 een cashback van 50 euro bij bepaalde winkels en voor studenten nog goedkoper volgens Pepper.com).
Je ontvangt (veiligheid) updates t/m 2025 en dat vindt mijn zus ook belangrijk omdat ze er mee bankiert!
Naast de 128GB intern geheugen heb ik er een SD-kaart van 128GB in gedaan, dus kunnen ook al die foto's van haar kleinkinderen er op blijven staan ;) :+ . Ze is ook blij met de handleidng in NL.
De rest staat al op alle andere reviews hier. Er zijn veel toestellen/merken nu die voor hetzelfde geld (of iets minder) een betere soc bieden maar de Samsung heeft gewoon een betere camera!

Overzetten gegevens
Voor het eerst met Samsung Switch de data en App's overgezet via de lokale wifi van de Samsung J7 naar de Samsung A52s 5G. Je moet aan beide zijde een app installeren hiervoor. Dat is allemaal een beetje onduidelijk qua bediening. Alles wordt prima overgezet (sneller dan via de Google Cloud methode) behalve de data van Whatsapp. Die laatste moest ik handmatig overzetten vanuit een back-up die ik gemaakt heb op de oude J7 in de Google Cloud. Alle wachtwoorden moet je wel opnieuw ingeven.

Review Belsimpel.nl
Mijn review op BelSimpel.nl wordt niet geplaatst (ben hiervan netje op de hoogte gesteld) omdat ik op een leuke en nette manier kritiek had geleverd op de niet duurzame verpakking (binnenkant bedrukt, plastic tape en ongewenst papieren erbij). Erg flauw dat ze daar niet tegen kunnen en nog slecht dat ze de niet duurzame verpakking blijven gebruiken. Dus Jeroen & Jeroen: wat is de zin van reclame maken voor een merk aan de binnenkant van de verpakking met dus overbodige inkt. Geef direct opdracht dit te verbeteren (Ik ben geen fan van Amazon , maar die hebben wel meer milieuvriendelijke verpakking en tape! :( :) :+ ).

Review smartphonehoesjes.nl
Ik had een hoesje voor de A52s 5G gekocht bij smartphonehoesjes.nl, de "iMoshion Luxe Booktype voor de Samsung Galaxy A52(s) (5G/4G) - Groen". Ik had een nette maar negatieve review van dat hoesje opgegeven maar die hebben ze niet geplaatst en ze laten je ook niet weten dat ze hem niet plaatsen. Zo kan ik ook mij eigen producten aanprijzen.
De rug van het hoesje is te kort waardoor de binnenkant van de hoes iets indrukt op het scherm. Doe je er een paar pasjes in dan staat het hoesje gewoon "5mm open" na sluiten en drukken de pasjes erg in op je scherm.
De materiaal kwaliteit van dit hoesje is ronduit slecht en zwak en verdient absoluut niet het label 'luxe".
Kortom : ik raad dit hoesje ten sterkste af.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart?

Je heb helemaal gelijk. Mijn Dell toetsenbord doet het nog steeds na 18 jaar , dus daar kan ik wel iets positiefs over schrijven :) :+ }> . Ik heb inderdaad mijn frustratie van beide genoemde bedrijven de "vrije loop" laten gaan, waardoor de review weinig ging over de A52s 5G.

Probleem is altijd bij het kopen van een telefoon voor een digibeet (een ander) dat je het koopt, inricht/overzet, uitprobeert en uitlegt. Je komt niet toe aan een uitgebreide test of een duur test.
Bedankt voor het lezen en je reactie. Ik zal de volgende keer proberen mij in te houden en het gewoon kort te houden in zo'n geval. Ook aparte review te maken van het hoesje en mijn opmerking(en) van een winkel bij de shop-review zetten. :+ ;) .

[Reactie gewijzigd door Antonio di op 22 oktober 2021 13:36]

Doe er gelijk even een review van het toetsenbord bij waarop je deze review geschreven hebt om het compleet te maken ;) ;) ;)
Leuk toestel. Er zit wel veel bloatware op. Door Halloween actie op de kop kunnen tikken voor slechts 250 euro. Probeerde data/apps over te zetten van Oppo, waarvan backup was gemaakt op Google drive via Google one maar dat lukt nog niet echt. Zonodig alles apart erop zetten. De bloatware verwijderen is ook een uitdaging. Voor de rest prima mobiel. Maakt mooie foto’s.
De A52 5G heeft ook 120 MHz refresh rate. Enige verschil tussen A52s 5G en de A52 5G is de SoC.
De vergelijking die je maakt tussen de A52s en de andere genoemde toestellen mag wat duidelijker.

[Reactie gewijzigd door dennis74 op 9 november 2021 07:52]

Je hebt gelijk. Ik twijfelde destijds tussen de A52s 5G en de A52 4G en heb het hier verkeerd opgeschreven. Ik lees het nu goed en het moet zijn "A52 4G" en niet "A52 G5" / "A52 5G".
Ga het even aanpassen . Bedankt

[Reactie gewijzigd door Antonio di op 9 november 2021 10:25]

Ik zou het op 120hz houden 8)7 . 120MHz is 1 miljoen keer zoveel :)
Bedankt, Heel goed opgelet :)
Ik heb het bij de "Pluspunten" verandert in Hz.
Dat krijg je als je veel over Alarm/Smarthome systemen schrijft met de favoriete 868MHz freq..
Je lees er dan 10 keer over heen :( :'( .
Eens kijken of @dennis74 het nog gaat corrigeren O-)