Far Cry 6, Windows Review

Frans v HuizenTestpanel 20 oktober 2021, laatste update op 22 oktober 2021, 271 views Testpanel

Far Cry 6, Windows

Als eerst wil ik Tweakers en Ubisoft enorm veel bedanken dat ik Far Cry 6 Ultimate edition mag uitproberen. Op dit moment kost Far Cry 6 Ultimate edition €119,99. Raad ik deze game aan? Lees mijn review!

Pluspunten

• Prachtige gameplay
  • Super verhaal
  • Goede graphics
  • Leuke liedjes
  • Mooie wapens (en upgrades)

Minpunten

• Een aantal vervelende bugs

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Als eerst wil ik Tweakers en Ubisoft enorm veel bedanken dat ik Far Cry 6 Ultimate edition mag uitproberen. Op 12 oktober 2021 kreeg ik de key om de game te kunnen activeren. Ik heb de game één week uitgeprobeerd en mijn eerste indruk is positief!

Algemene beoordeling
Zoals ik bij mijn inleiding vermeldt heb, mijn eerste indruk van Far Cry 6 is positief. Maar de vraag is natuurlijk, wat maakt dit positief. De combinatie van de goede gameplay, mooie graphics, karakters (leuke personages) en de vrijheid die gegeven wordt, heeft voor mij een goede indruk gelaten. Een spel met goede graphics en slecht verhaal (en saaie personages) geeft mij een slechte indruk. Echter, in dit geval vindt ik persoonlijk een leuke game! De personages zien er goed uit, vooral in cutscenes ziet het prachtig uit. In het algemeen zijn de graphics naar mijn mening goed (Ultra graphics). Ik heb de game ook in low gezet, maar dan ziet het natuurlijk minder mooi uit. Speciaal voor jullie, mijn medetweakers, heb ik een vergelijking gemaakt tussen verschillende graphics.
Dus laag, medium, hoog en ultra. Zoals jullie kunnen zien is er een groot verschil tussen graphics.

Je hebt ook photomode, hiermee kun je leuke kiekjes maken van je karakter en omgeving.

Gameplay
Het verhaal speelt zich af in Yara. Je speelt als Dani Rojas (kiezen uit een mannelijk of vrouwelijk karakter). El presidente Antón Castillo is de dictator van het eiland. Zelf vind ik de gameplay echt geweldig. Vooral als je machete gaat gebruiken en je vijanden daarmee afmaakt. Of mijn favoriet wapen: supremo. Hiermee kun je vijanden letterlijk verbranden en dat is nog niet alles. Je kunt zelfs wapens upgraden en de supremo (exterminador) is echt overpowered. Samen met tostador (flammenwerfer/vlammenwerper). Ook explosies zijn naar mijn mening realistisch en sommige explosieven zijn een heel stuk krachtiger dan andere explosies.

Het verhaal is goed, vooral het eerste scene. Je moet gelijk ontsnappen van Fuerzas Nacionales de Defensa (FND). Je krijgt als traktatie iets heel leuks (bootscene). Ik ga hier niet teveel vertellen, maar ik had het zelf niet verwacht. Ik was verrast, Ubisoft heeft het mooi in elkaar gemaakt.

Geluid
Het geluid bij Far Cry 6 is goed, ik heb zelf geen aanvullende verbeteringen voor deze game.
Geluiden van personages, wapens, wagens, natuur en dieren zijn naar mijn mening goed.
Kortom, geen opmerkingen. Als je auto’s start hoor je leuke liedjes.

Prestaties
CPU: Intel Core i7-11700, GPU: GTX 1070 Ti, Ram: 16GB, OS: Windows 10. Binnenkort ga ik upgraden naar Windows 11. De gameplay is soepel (60 fps) en ik merk geen problemen. Ik durf geen uitspraken te geven over PC’s met lagere specs.

Kwaliteit & stabiliteit
Het spel is soepel en stabiel. Tot nu toe is het spel nog niet gecrashed. Een bug die ik heb gemerkt is, dat er een soms een vreemde streep voorbijkomt. Dit gebeurt af en toe wanneer ik met mijn karakter beweeg. Er is nog een bug, namelijk bij de photomode. Als je foto’s wil maken, loopt de game vast. Muziek gaat vrolijk door, maar daar heb ik als gamer niet zo veel aan. Dus moet ik telkens de game opnieuw starten. Voor de rest heb ik nergens last van problemen.

Besturing

Far Cry 6 kan gespeeld worden zowel met een Xbox Controller (of een ander controller, zoals DS4) of met een toetsenbord. Ik speel met de toetsenbord en dat gaat naar mijn mening gewoon prima. Autorijden gaat natuurlijk een beetje vreemd met een keyboard, maar over het algemeen heb ik niets te klagen. Je kunt natuurlijk in de instellingen duiken en daar de toetsen wijzigen. Met mijn Logitech G502 hero muis heb ik veel plezier met Far Cry 6 utlimate edition.

Replaywaarde
Over de replaywaarde kan ik je vertellen dat er geen editor of arcade mode is, om het spel op een ander manier te spelen. Ik zou de replaywaarde niet hoog inschatten, ik heb het spel niet uitgespeeld. Maar er is wel genoeg te doen in het spel. Plekken ontdekken etc.

Van Tweakers en Ubisoft heb ik de ultimate edition ontvangen. De releaseprijs is €119,99. Jullie zijn vast beniewd wat deze editie inhoudt. Wat je krijgt is: season pass (ja met van Vaas, Pagan Min en Joseph Seed!), Far Cry 3 Blood dragon (en een speciale Blood dragon pack voor Far cry 6) HD Texture pack, Croc Hunter Pack, Jungle expedition Pack, Vice Pack. Of de prijs gerechtvaardigd is? Ja en nee. Ja als je de game direct wil hebben en wil genieten. Nee als je paar maanden wil wachten (tot de prijs daalt) en dan pas wil genieten van de game.

Nu is de vraag natuurlijk of ik de game aanraad of niet. Ja, ik kan deze game aanbevelen. Ik heb zelf plezier en gehad en zal nog meer plezier krijgen. Het spel trekt mij aan en ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn review en screenshots.

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, stel ze gerust!

Heb jij ook een Far Cry 6, Windows?