Arctic Super Silent 4 Ultra TC Review

patrickn 18 juni 2006, laatste update op 18 juni 2006, 535 views

Arctic Super Silent 4 Ultra TC

Pluspunten

• Stil
  • Goekoop
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Licht (450 gram)
  • Tempratuur Controlled.

Minpunten

• Geen handleiding (maar een tweaker heeft deze niet nodig)

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Inhoud doosje

Toen ik het doosje openmaakte zat er het volgende in: Heatsink met fan, koelpasta, een blaadje met info en een casebadge. Aan de laatste 2 heb ik veel weinig op dat blaadje stond alleen dan de fan langzamer kon gaan draaien als de tempratuur lager werd (ik neem aan dat mensen dan snappen als ze een TC versie kopen) en de casebadge heb ik ook niks want ik ga geen reclame maken voor hun.

Onderbouwing

Dit ging heel gemakkelijk. Er zat geen boekje bij maar als je keek hoe het systeem werkte zag je ongveer hoe het moest werken. Je moest gewoon koelpasta op je cpu doen en de koeler er op en die 2 armpjes vasklikken. Een kind kan de was doen.

Prestaties

De prestaties van deze koeler zijn veel hoger dan die van een stock koeler van intel. Idle was hij bij de Intel 43 graden en de Arctic maar 35. Bij stress werdt de Intel 65 en de Arctic maar 48. Ik wil nu nog een casefan in mijn kast monteren omdat de prestaties dan nog hogel liggen.

Heb jij ook een Arctic Super Silent 4 Ultra TC?

Beetje dom om dan als negatief punt te geven dat hij niet controleerbaar is met een fancontroller want zoals je zelf zegt : "de fan langzamer kon gaan draaien als de tempratuur lager werd (ik neem aan dat mensen dan snappen als ze een TC versie kopen)"

Waarom koop je hem dan en geef je dat als slechte eigenschap?? Daar koop je hem toch juist voor?

Verder verbeteren je prestaties niet met een extra casefan, je hebt wel meer ruimte om prestatie te kweken omdat je je warmteafgifte kan verhogen door de ruimere marge die je krijgt met zo een (case)fan.
Opgelost. Doordat er een extra casefan wordt geinstalleerd met een luchttunnel krijgt hij verse koude lucht