be quiet! Shadow Rock Slim 2

€ 45,25
Specificaties 135mm diameter met 23,7dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

be quiet! Shadow Rock Slim 2 Review

Shibby_Testpanel 18 oktober 2021, laatste update op 25 oktober 2021, 107 views Testpanel

be quiet! Shadow Rock Slim 2

Niks dan tevreden over dit product, voor een leek als mijzelf gemakkelijk te installeren. De standaard koeler in mijn pc begon recent meer en meer herrie te maken en de SRS2 maakte hem weer muisstil. Grootste minpunt was in mijn geval dat ik het moederbord moest verplaatsen.

Pluspunten

• Robuust gebouwd/licht materiaal
  • Goede kwaliteit-prijs verhouding

Minpunten

• verwarrende handleiding

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5
Ik was een van de gelukkigen die geselecteerd was voor het Testfest panel dus ik mocht de Shadow Rock Slim 2 een dikke maand uitproberen. Het product was snel in huis en bij het openen werd ik geconfronteerd met een handleiding waar mijn ogen scheef van gingen staan. Zelf ben ik een beetje een leek als het gaat om het bouwen van PC's (mijne werd voor mij gebouwd) maar met deze uitleg dacht dat ik een NASA engineer was volgens mij. Gelukkig kwam ik met een paar youtube video's al een heel eind. Dit brengt me meteen bij het grootste minpunt met dit model, mijn kast is namelijk vrij groot en niet 100 procent efficiënt ingedeeld dus ik moest even sleutelen voordat alles op zijn plaats zat. Maar opzich ging dit prima snel. Voor compactere builds of mensen die capabel zijn met een pc in elkaar sleutelen moet dit echter geen issue zijn.

Temperatuur en geluidsproductie
Nou was ik voor de SRS2 al behoorlijk tevreden over het koelvermogen van mijn setup, maar merkte ik in de warmere maanden wel dat dB behoorlijk kan toenemen. De SRS2 kwam voor test doeleinden niet op een beter moment met de lancering van de beta's van zowel Halo Infinite en de nieuwe Battlefield. Beide spellen heb ik gespeeld met zowel mijn oude als nieuwe koeler met daarbij een oog houdende op de temperaturen en de SRS2 deed het zowel als temperatuur management en dB aanzienlijk beter.
Kanttekening hierbij is natuurlijk wel dat de SRS2 nieuw is en mijn huidige build al 2/3 jaar niet veranderd is.

Prijs & conclusie.
Het is niet een mega dure kooler aangezien hij €45 kost. In mijn geval laat ik de SRS2 voorlopig zitten maar als ik actief op zoek was geweest naar nieuwe koeling was ik wel bij een ander model terecht gekomen puur en alleen vanwege de afwerking in mijn kast want voor de prijs/kwaliteit is de SRS2 zeker een aanrader. Als je een paar tientjes extra neerlegt kun je echt betere vinden maar dan moet het wel passen in je kast.

Heb jij ook een be quiet! Shadow Rock Slim 2?