Specificaties Radiogestuurde muis en 1.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Performance Mouse MX Review

F.West98 10 september 2010, laatste update op 10 september 2010, 2.894 views

Logitech Performance Mouse MX

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Darkfield
  • Unifeying
  • Netadapter

Minpunten

• Batterij snel leeg

Sinds kort (mijn VX revolution is kapot gegaan) heb ik inmiddels een Logitech Performance Mouse MX, eigenlijk bevalt die mij veel beter dan de VX, want hij heeft gewoonweg meer functies, en hij is iets groter. Alleen moest ik wel even wennen aan de knoppen, ze zitten op een andere plaats, is de MX vele malen beter.

De verpakking
http://tweakers.net/ext/f/eKz3klm51ltKHfu6spxs50p0/thumb.pngPijl naar linksDoos Logitech MX MouseInhoud doos MuisPijl naar rechts

Hier helaas geen eigen foto's van, maar de doos was een beetje zoals die van de VX maar dan groter.
Zoals je op foto 1 (gepikt van google images) ziet, is de doos erg stevig, ook zit er aan de onderkant een onbekend vakje waar iets zit. Zoals je uiteindelijk dan op de tweede foto ziet blijkt dat een erg mooi etuitje te zijn, waarin een verlengsnoer voor de ontvanger zit, een Netadapter, de uitgang is USB, en een speciale USB-kabel die energie doorgeeft, aan een mini-usb aansluiting. Daarmee kan je de muis opladen. En natuurlijk zit er een muis bij :)

Installatie en Instellen
http://tweakers.net/ext/f/3FrlKtFPPTRKqVXZxY7smMVF/thumb.pngPijl naar linksSetpoint installerenSetpoint instellenPijl naar rechts

Het installeren van de muis gaat goed, alleen heb je Setpoint echt nodig, want anders gaat de muis ongelofelijk snel, onprecies, alles. Eenmaal met Setpoint is de snelheid weer een beetje acceptabel en kan je vanalles instellen. Als je de CD-versie eenmaal hebt geïnstalleerd moet je wel updaten naar versie 6.15. Je kan instellen dat bijv. de zoom-knop de terug (internet) wordt. Als je zelf een beetje zoekt kom je er wel achter dat het heel uitgebreid is.

De muis en ergonomie
Pijl naar linksLogitech Unifeying-ontvangerLogitech MX muisLogitech MX muis voorkant met oplaadaansluiting
http://tweakers.net/ext/f/eKz3klm51ltKHfu6spxs50p0/thumb.pngLogitech MX muis met ontvangerLogitech MX onderkantLogitech MX op glasPijl naar rechts

De muis zelf is erg ergonomisch en mooi om te zien, zie ook de foto's. Hij is alleen wel zwaar, maar verder is hij erg goed. Er is veel over de muis te vertellen maar twee dingen vallen wel erg op; Unifeying en Darkfield. Het enige minpunt is dat de batterij snel opraakt, gelukkig is hij snel weer op te laden, en hoef je door de netadapter de computer niet aan te laten staan tijdens het oplaadproces als je dat 's nachts doet.
Unifeying
Dit is een erg handige functie die door Logitech is ontwikkeld. Het houdt in dat je meerdere Logitech Unifeying-producten kan aansluiten op één ontvanger, dus geen geklooi meer met meerdere, grote ontvangers, de Unifeying-ontvanger is ook een nano-ontvanger, erg klein, ongeveer even groot als een euro-muntstuk. Het maximale aantal apparaten is vijf, dan wel tegelijk. Als je er meer wilt, moet je een tweede in je computer proppen. Een erg handige techniek, dat Unifeying.Logitech Unifeying

Darkfield
Dit is een nieuwe techniek, een opvolger op laser-techniek. Laser-techniek kan niet op glas werken, omdat hij de onregelmatigheden van glas niet kan onderscheiden. Die zijn er echter wèl. De Darkfield-technologie is nog fijner, die heeft maar een onregelmatigheid van 1,5 micrometer nodig om te herkennen welke kant de muis op gaat. Je moet dan nagaan dat een haar 150 micrometer is.Logitech Darkfield

De conclusie over deze muis is dat hij erg fantastisch is. Eventueel breid ik deze review later nog uit.

Heb jij ook een Logitech Performance Mouse MX?

Maar speel je ook FPS of niet want mensen zeggen dat het belangerijk onderdeel is die DPI
ik speel niet veel meer dan fifa, geen COD ofzo...
Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee als je 'm vol opgeladen hebt ?
Wel grappig om te lezen dat je je VX revolution hebt ingeruild voor een Performance MX. ik heb precies hetzelfde gedaan :9 .
Wat bedoel je met dat de batterij snel leeg is. Ik hoef hem maar 1 keer per week op te laden en daarbij kan ik wel zeggen dat ik de muis toch zeker zo'n 6 uur per dag vast heb. Ik heb zelf nog geen nadelen kunnen vinden aan de muis, behalve dat hij een beetje groot is voor mobiel gebruik (ik heb hem aan mijn laptop hangen)
Even een vraagje.
Game jij met deze muis want ik vind deze muis mooier dan de meeste gaming muizen maar omdat het maar 1500 DPI heeft vraag ik me af of dat veel uitmaakt.
ja, ik speel wel fifa enzo, ik vind het daarvoor een prima muis!