Corsair HX520W Review

marconehmelman 10 september 2010, 425 views

Corsair HX520W

Pluspunten

• Stabiel
  • 2x Crossfire 6pins

Minpunten

• geen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Dit is mijn eerste review die ik schrijf op t.net en eventuele kritiek mag hieronder geuit worden.

Algemene beoordeling
Ik heb deze voeding nu zo'n 4 jaar in bezit en ben er tot heden zeer tevreden over. Toen ik hem aanschafte was de prijs van deze voeding zo'n ¤90. De reden van aanschaf was dat deze voeding modulaire aansluitingen heeft en hij (voor die tijd toch wel) en hoog vermogen kon leveren. Ook zijn features hebben tot de aanschaf geleid.

Ik heb deze voeding nu in deze 4 jaar in 2 verschillende pc gehad en heb tot nu toe mijn voeding niet hoeven te upgraden.
In eerste instantie heb ik deze voeding gebruikt i.c.m. :
-Intel E6750, Eerst op stock daarna OC @ 3.2GHz;
-ASUS P5K;
-2 GB OCZ Platinum 800MHz, later 6GB (+4GB OCZ Blade);
-ATI HD2600, later een MSI ATI HD4850 1GB OC;

Met deze setup heeft hij altijd vlekkenloos zijn werk gedaan.
Na enige tijd vond ik het nodig mijn PC een upgrade te geven en ben toen over gegaan op het i7 platform (1366). Daarbij hoort deze setup:

-i7 920 @ stock;
-ASUS P6T;
-6GB OCZ Gold 1333MHz;
-Sapphire ATI HD5770 1GB GDDR5.

Ook deze setup houdt de voeding stabiel onder controle.
Daarna ben ik de i7 gaan overclocken naar 3.54GHz (op lucht) en de spaningen allemaal op standaard. Wederom geen probleem voor deze voeding.

Vervolgens heb ik deze setup geupgrade met nog één Sapphire HD5770 om zo eens crossfire te proberen. Dit is mogelijk aangezien deze voeding 2x 6pins voedingsaansluitingen heeft.

Tot mijn verbazing is dit ook geen probleem voor deze voeding. Alles blijft stabiel en er zijn hick-ups of dergelijke te bekennen en er treden ook geen error's op o.i.d..

Al met al ben ik zeer tevreden met deze kwaliteit voeding.

Heb jij ook een Corsair HX520W?

is hij ook even stil gebleven na zo lange tijd?
Ja, de geluidsproductie is niet toegenomen. Hij zit in een kast met eigen luchtinlaat dus hij krijgt gewoon kamer-temperatuur-lucht. Zelfs met de Crossfire opstelling maakt hij niet meer geluid dan normaal.

Ik heb deze voeding nog nooit boven de overige koelers uit gehoord en die maken max 25db.

[Reactie gewijzigd door marconehmelman op 10 september 2010 19:01]